Kans op besmetting

  • Anoniem

    Ik heb een half jaar geleden geen seks met een meisje gehad maar we hebben wel naakt op elkaar gereden zeg maar. Mijn penis is niet , tenminste niet dat ik weet, in haar vagina gekomen. Zij was ongesteld. Ik heb geen bloed gezien. Wel zag ik toen ik was klaargekomen een rood/bruin soort korstje zitten een stuk onder mijn eikel. Dit kon ik er zo afhalen want het was niet nat ofzo. Ik maak me ernstige zorgen want ik heb sinds ik een nieuwe vriendin heb ineens allerlei klachten. Deze kwamen 4 maanden na bovengnoemde gebeurtenis. Ik had pijn in mijn liezen (vooral links), toen kreeg ik buikpijn, rugpijn, nekpijn. Ik was niet ziek ofzo. Hoofdpijn heb ik ook gehad en nu heb ik onwijze last van vingers en onderarm. Ze kloppen helemaal soms. Daar bedoel ik mee dat ik mijn hartslag erin voel. Ook heb ik een tijdje last gehad van een stekend gevoel onder mijn oksels. Ik voelde er niets vreemd aan overigens toen ik met mijn vingers voelde.

    Is de kans groot dat ik besmet ben met het HIV virus?

    Mijn vriendin heeft overigens sinds wij met elkaar naar bed gaan( sinds twee maanden) last van onregelmatig bloedverlies en al twee weken een ontstoken vinger die niet overgaat en waar veel pus uit is gekomen. Ook is zij een paar keer flauw gevallen. Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik kan aan niks anders denken.

  • Anoniem

    in jou geval is er volgens mij geen enkele reden om ongerust te zijn de klachten die je hebt willen echt nix zeggen of je wel of niet besmet bent..maar neem maar van mij aan dat je het niet bent 100% zeker

    of john moet nog wat toe kunnen voegen

    vr. gr

  • John.

    Hoi Anoniem.

    Ik ben het met reagerende Anoniem eens: Risico voor hiv-infectie is NIET aan de orde geweest wat de sexuele gebeurtenis betreft die je beschrijft.

    Je klachten, en die van je huidige vriendin, verdienen wel aandacht van je huisarts.

    Daarmee zeg ik niet dat er echt zorgelijks aan de hand zou zijn. Stress/ angst/ spanning kan bij jou legio klachten uitlokken en verergeren… en wat wel zorgelijk is, of kan worden,… is dat je zo gemakkelijk bij safesex in de angst schiet.

    Niet nodig!!!

    Stay well, maar wel even samen naar de huisarts.

    Groeten John.

  • Anoniem

    Dankjewel voor het antwoord. Toch maak ik me zorgen want ik ben vergeten te vertellen dat ongeveer 15 dagen na deze gebeurtenis ik een paar dagen last had van mijn gezondheid zoals keelpijn en pijn in mijn lichaam. Ik weet niet zeker of het nou spierpijn of gewrichtspijn was. Ik was een paar dagen ziek. Daarna niet meer. Nu las ik over een acute HIV infectie en mijn vraag is of hier sprake van kan zijn geweest. Hoe lang duurt meestl zo'n acute HIV infectie en hoe vaak komt dat voor?

  • John.

    Hoi Anoniem.

    Als er geen sprake is van risico, kan er ook nooit sprake zijn van een acuut retroviraal syndroom door hiv-infectie…

    De slijmvliezen van je pik zouden kleddernat moeten zijn geweest van veel vaginaalvocht, buiten haar lichaam, voor een miniem risico.

    Van zo´n situatie lijkt stellig geen sprake.

    Het is derhalve beslist niet realistisch om te denken dat je klachten na 15 dagen, te maken zouden hebben met hiv-infectie.

    Stay well.

    Groeten John.

  • Anoniem

    Ik waardeer echt wat jij doet John en misschien wordt je wel moe van mij maar mijn zorgen gaan niet weg want ik las het volgende op soa.nl

    contact tussen vagina en penis (zonder coïtus). Partners wrijven hun ge­slachtsdelen langs elkaar of geslachtsdelen lig­gen heel dicht tegen elkaar aan. Veilig, tenzij voorvocht/sperma toch in vagi­na komt. Klein risico, tenzij vrouw menstrueert.

    Dit stukje gaat over de kans op besmetting met het HIV virus. Bij mij was het meisje ongesteld.

    Tussen het `rijden` door heeft ze me ook af en toe afgetrokken. Kan het dan zo zijn dat er bloed/vaginaal vocht in mijn penis is gekomen via mijn voorhuid bijvoorbeeld?

    Dankjewel alvast.

  • John.

    Hoi Anoniem.

    Technisch gesproken kan men hiv-infectie oplopen als veel hiv-virulente lichaamsvloeistof kort buiten het lichaam heeft verkeerd en dan dadelijk in contact komt met slijmvliezen, maar zoals ik eerder zei, haar vagina zou “kleddernat” moeten zijn van VEEL vaginaalvocht. Dannog is risico miniem/ nihil, en zal pas hoger worden (maar niet hoog) als (menstruatie)bloed is vermengd met het vaginale vocht, en er intensief contact heeft plaatsgevonden hiermee met de slijmvliezen van je pik, door wrijving zonder penetratie. Risico zal dan pas duidelijk omhoog gaan als er ook nog eens open wondjes/ zweertjes aanwezig zouden zijn aan (de slijmvliezen van) je pik. Er moet dus aan een serie voorwaarden worden voldaan, wil je spreken van een reeel risico voor hiv-infectie bij wrijven met pik tegen vagina.

    (Uiteraard moet het gaan om een vrouw die hiv-geinfecteerd is.)

    Groeten John.

  • albert

    dus wel met vrouwen