angst

  • margit

    Hallo,

    Ik ben op de eerste hulp geweest met iemand. Ik kreeg daar koffie van een verpleegkundige. Toen ik die aanpakte voelde het aan de buitenkant een beetje nattig. (besefte ik achteraf) Meteen daarop heb ik in mijn ogen gewreven. Stel dat het met hiv besmet bloed was, dat aan het kopje zat en dat ik dat zo in mijn ogen heb gewreven, heb ik dan risico gelopen ? Ik nergens anders meer aan denken, zo bang ben ik. Alvast bedankt voor je reactie.

  • Ruud

    Hoi margit,

    Je kan er vanuit gaan dat ze juist in een eerste hulp post wel oppassen met infectueuze vloeistoffen.

    Waarschijnlijk is het kopje net afgewassen, of is er iets koffie overheen gelopen.

    Stop met beren zien die niet op de weg lopen!!!

    Overigens, zou het bloed zijn, dan heb je nauwelijks tot geen risico gelopen.

    groeten Ruud

  • Margit

    Allereerst bedankt voor je reactie, Ruud.

    Er van uitgaande dat het bloed geweest zou zijn, zou je me dan aanraden een test

    te laten doen ?

  • Ruud

    Hoi Margit,

    Nee, zelfs al was het bloed geweest.

    Als jij het bloed er niet op hebt zien komen zit het er dus al even op. Dan is dat kopje nog warm ook (mag ik hopen) en daardoor droogt het eventuele bloed zo snel op dat het hiv geen infectueuze kracht meer heeft. VOOROP gesteld dat dat bloed van een hiv drager afkomstig is!!!!

    groeten Ruud

  • albert

    met wie dan