Angsthaas?

  • M.

    Hai,

    ik weet niet of ik nu een angsthaas ben, maar heb wat geruststelling nodig. Ik heb onlangs seks gehad met een man, waarvan ik de achtergrond niet ken. Ik heb hem gepijpt, terwijl ik een lichte keelontsteking had. Hierbij is hij niet klaargekomen en ik heb het niet gemerkt dat er voorvocht in mijn mond is gekomen. Onze geslachtsdelen hebben elkaar wel aangeraakt, maar penetratie heeft alleen plaatsgevonden met condoom waarbij hij ook niet is klaargekomen.

    Hoe groot is de kan nu dat ik toch besmet ben met HIV?

    Groetjes.

  • John.

    Hoi M.

    Kans op hiv-infectie is niet reeel.

    Hoewel een lichte keelontsteking kan inhouden dat het slijmvlies minder intact is, is contact met voorvocht alleen (laten we er wel vanuit gaan dat ietsje voorvocht ongemerkt wel is vrijgekomen) onvoldoende voor een risico, behalve als sprake is van enstige kwetsures in mond/ keelslijmvlies of een pik stoot herhaaldelijk op gekwetst slijmvlies in de mond. In dat verband is diep en hard pijpen (keelneuken) wel af te raden, want het slijmvlies achter in de keel is gevoeliger voor kwetsures en direct contact met veel voorvocht (via stoten van een pik tegen dat slijmvlies) kan een injecterend effect opleveren…

    Het is in je voordeel dat de man niet is klaargekomen in je mond, en als er dus ook geen sprake is geweest van hard en diep pijpen (stoten) van de pik tegen het (onstoken) slijmvlies van je keel aan, mag je er vanuit gaan dat je GEEN risico hebt gelopen voor hiv-infectie.

    Stay well!

    Groeten John.

  • M.

    Ben nog niet geheel gerustgesteld. Wat als hij wel met zijn penis herhaaldelijk langs/over mijn vagina heeft gewreven, zonder ejaculatie en zonder penetratie?

    Sorry. Ik heb sowieso een afspraak gemaakt om me te laten testen, maar dit kan dus pas over 10 weken. Ik zie het niet zitten om me tot die tijd zo gespannen te voelen. Ik vrij altijd veilig en dit was de eerste keer met een man die ik niet ken, waardoor ik zo angstig ben. Zul je net zien Miss Behave, waarbij het “mis” gaat. Wil ook niet zo gespannen omgaan met seks. Ik hecht dus erg veel waarde aan je antwoord.

    Groetjes, M.

  • John.

    Hoi M.

    Miss Behave waarbij het mis gaat… denk het niet!!! Miss Perfect die nu in de stress zit omdat er op de safe-sex uitvoering “een krasje” zit… zou een betere titel zijn voor je story!

    O.K., naar je hamvraag… is er nu een reeel risico voor hiv-infectie… NOPE!

    De pik van de man zou nat van het sperma (van het klaarkomen) moeten zijn, en als hij dan (in een naspel) daarmee nog intensief over je vagina wrijft (zonder penetratie) zou je dat als een uitlokker van enig risico kunnen zien…

    Dat je in kristische safe-sex voorlichting wel leest… condoom om VOOR IEDER contact tussen vagina en penis, heeft in het bijzonder te maken dat het wrijven van pik langs vagina de mogelijkheid kan inhouden dat hij er onbedoeld toch infloept, of men raakt daar zo opgewonden van, dat men denkt, een korte (onbeschermde) dip kan toch zeker geen kwaad… (en dan zit men WEL letterlijk en figuurlijk in een risico-gebied.) Alleen hele uitzonderlijke omstandigheden… spermalozing buiten de vagina en daarmee gaan “glijden” langs de vagina, of bloeding of heel, heel onwaarschijnlijk,.. een man die druipt van grote hoeveelheid voorvocht…

    M… de kans dat er wat hiv-infectie betreft nix aan het handje is door beschreven gebeurtenis, is ASTRONOMISCH groot, en dan druk ik mij heus kritisch uit.

    Je mag het rustig vertalen met… geen reeel risico voor hiv-infectie!

    Stay well.

    Groeten John.

  • M.

    Hai John,

    bedankt voor je snelle antwoord. Je hebt me enorm gerustgesteld en zelfs aan het lachen gekregen!!! Kan me erg vinden in je omscrhijving van mij!!

    Je doet mooi en goed werk…

    Groetjes, M.

  • John.

    Hoi M.

    Keep smiling :-)

    Groeten John.

  • M.

    Toch niet alleen gezegd om te voorkomen dat ik aan de stress onder door ga, voordat ik kan testen?

    Weet dat ik nu een beroep op je geduld doe…

  • John.

    Hoi M.

    Vraag gerust soa/aids infolijn, hiv-vereniging, arts retrovirologie.

    Ik geef hier geen antwoorden om te sussen. Ik verstrek ook geen visa om het land van hypochondrie binnen te treden. Het is geen leuk land, er heerst een dicatatuur van irreële angst.

    Groeten John.

  • M.

    Ik houd wel van reizen, maar laat ik dat maar niet doen dan… Bedankt voor je geduld!!!!

    Groetjes, M.

  • albert

    dit is normaal