Angst

  • ed

    Beste lezers, en John.

    Ik maak me zorgen, ff in het kort!

    Mijn partner was niet meer ongesteld vertelde me ze.

    Dus toen ik haar ging beffen, niks aan de hand. en toen ging ik met mijn vingers naar binnen zat er plots onder mijn nagels bloed, nu ben ik bang dat ik bloed heb binnen gehad, dit voorval is een hal jaar geleden op soa's ben ik getest, maar de hiv test viel net buiten die periode zes a zeven weken. het ergste is dat ik me de smaak van bloed niet meer kan herinneren, iedereen zegt tegen me, je hebt geen risico gelopen , waar waarom dan toch deze angst gevoelens grrrrrr.

  • John.

    Hoi ed.

    Het is aannemelijk dat je in genoemde omstandigheid iets bloed binnen hebt gekregen MAAR er moet sprake zijn van een ruime hoeveelheid bloed (indicatie: opmerkelijke hoeveelheid, dus een hoeveelheid die je opmerkt door proeven of duidelijk veel bloed zien.) Een minieme hoeveelheid bloed in de mond geeft geen reeel risico. Zeker niet als er ook geen aanmerkelijke kwetsures aanwezig zijn aan de lippen/ tong, in de mond/ keel. Je situatie is “vergelijkbaar” met tongzoenen met iemand die juist daarvoor de tanden heeft gepoetst (komt vaak voor, iedereen wil toch met frisse adem voor de dag komen) en daarbij een klein tandvleesbloedinkje heeft opgelopen (ook al geen zeldzaamheid onder de bevolking!) Welnu, deze zaken hebben beslist niet de impact van een significant risico geassocieerd met kans voor hiv-infectie.

    Je zogenaamde (maar niet reeele) risico is “out of radarscreen.”

    Stay well. :-)

    Groeten John.

  • ed

    Dank je voor je antwoord, ik probeer nu van mijn angst gevoelens af te komen.

  • dylan

    Beste john,

    Ik heb bijna het zelfde meegemaakt als ed, maar alleen wist ik dat ze een dag geleden nog ongesteld was, maar zoals je schreef, de hoeveelheid bloed en de ontstekingen in mijn mond had ik niet(hoop ik dan he!). beetje bloedend tandvlees, heb ik helaas ook zo vaak.

    Gr Dylan

  • Meriam

    Nog een vraagje, als je zelf een beschadiging hebt in je mond, die je niet hebt

    opgemerkt en je krijgt ongemerkt bloed in je mond bij het tongzoenen, dan loop je dus geen risico………?

    groetjes