verband hiv antilichamen en klachten

  • aan john

    hoi john,

    ik weet dat een hiv test 12 weken na onveilig kontakt alleen een rockharde uitslag geeft. maar stel je dit scenario voor.

    als iemand een onveilig kontakt heeft, en die persoon krijgt na tien dagen griepachtige verschijnselen en gezwollen lymfeklieren, en wat uitslag op het lichaam. hoe groot is dan de kans dat als deze persoon twee maanden na onveilig kontakt negatief test voor hiv, de klachten ook niet met hiv te maken hebben?

    dus eigenlijk vraag ik hoelang na ars klachten zijn hiv antilichamen doorgaans aantoonbaar in bloed?

    ik heb de zoek functie gebruikt maar kon geen antwoord op deze specifieke vraag vinden.

    bvd.

  • John.

    Hoi.

    Als een hiv-test neg. terug komt 3 weken nadat klachten zijn ontstaan (onverschillig of ze nog wel of niet aanwezig zijn) dan is het extreem, extreem waarschijnlijk dat de klachten NIX met hiv te maken hebben.

    Dat wil dus nog niet zeggen dat iemand met zekerheid geen hiv-infectie heeft, als nog geen 12 weken gepasseerd zijn sinds risico.

    Alleen de klachten zullen dan (zeer, zeer waarschijnlijk) niet een acuut retroviraal syndroom zijn als reactie van het immuunsysteem op hiv.

    Groeten John.