nogmaals testen??

  • aan john

    john,

    ik heb tien weken geleden een meisje gebeft buiten menstruatie periode, maar ik had wel twee aanmerkelijke wonden aan weerszijde van mijn wangen. na negen weken een negatief test resultaat gehad.

    nu is mijn vraag, moet ik me op 12 weken weer laten testen, of heb ik gezien het omschreven kontakt genoeg aan die negen weken?

    volgens de aids en soalijn hoefde ik me helemaal niet op hiv te testen, omdat er nog nooit aangetoond is dat iemand besmet is geraakt door beffen buiten menstruatie. heeelp aub!!

  • aan john

    oja ik heb ook best vaak last van bloedend tandvlees!

  • John.

    Hoi.

    Beffen zonder menstruatiebloed in de mond krijgen is safe-sex. Stikt genomen geldt ook nog dat je geen aanmerkelijke letsels in de mond/ aan de mond/ in de keel zou moeten hebben. Indien wel, maar als je daarmee geen direct wrijvingscontact hebt met vaginaalvocht, is dat toch een factor van weinig/ twijfelachtige betekenis.

    Ik kan niet beoordelen hoe/ wat er precies heeft plaatsgevonden tijdens het beffen en of daar contact is geweest met veel vaginaal vocht met de letstels aan je wang.

    Maar de tendens is toch heel sterk dat je risico niet reeel of nilil is. En inderdaad: Data over hiv-infectie door beffen zonder menstruatiebloed is twijfelachtig (kent geen bewijs.) Kans dat er wat hiv-infectie betreft dan ook niets aan de hand zal zijn (afgaand op genoemd contact) is dan ook astronomisch groot. Het is aan jou om te bepalen of dat bevestigd wilt zien met een hiv-test. Klinische reden voor een hiv-test is er niet echt, je hebt immers geen relevant risico gelopen.

    Groeten John.