risico hiv besmetting

  • henk

    Ik (man) heb contact gehad met een vrouw die ik maar amper ken.

    Niet dat ik denk dat ze besmet is, maar je weet maar nooit…

    Intiem ben ik alleen met condoom geweest. Ik mocht van haar zonder, maar dat wil ik niet. Terwijl ze op mij lag, ging mijn leuter 1 keer onbeschermd naar binnen en heb toen gelijk gezegd dat ik dat niet wilde en een condoom omgedaan.

    Er is dus wel even onbeschermd contact geweest.

    Ik heb haar wel uitgebreid gebeft (zonder bescherming) en zij mij ook gepijpt.

    Vragen die ik heb:

    1. Hoe groot zijn de hiv-risico's bij beffen, net als bij intiem contact (ik lees daar wat verschillende berichten over)?

    2. Loop ik risico op hiv-besmetting als ik word gepijpt door iemand? Of loopt in dat geval alleen de vrouw risico?

    3. Is het risico van hiv-besmetting even groot, ook al ben ik pak 'm beet maar 5-10 seconden bij haar naar binnen geweest?

  • nancy

    Hai

    Ik(vrouw) heb pas onveilige sex gehad met een man.

    Het condoom was gescheurd en wij merkte dit pas later.

    Hij is niet in mijn klaar gekomen en denk dat hij ong 3 min in mij heeft gezeten terwijl het is gescheurd.

    Heb ik nu veel kans op hiv.

    Maak me zorgen.

    Kan hem nog niet zo lang dus weet ook niet veel van zijn sexuele verleden

  • John.

    Hoi Henk,

    1. Risico's beffen t.a.v. hiv zijn zeer klein. Ze zijn slechts reeel indien je duidelijk (zichtbaar en proefbaar) veel bloed oplikt of ernstige trauma aan… of in je mond hebt.

    Vaginale penetratie heeft een flink veel hoger risico. Toch is statistisch gezien het risico PER onbeschermde penetratie nog zeer laag. ECHTER… aanwezigheid van soa, menstruatiebloed, trauma en hoge viral load kan/ ZAL het lage risico flink opjagen…

    2.Gepijpt WORDEN: Nope. Buitensporig zeldzame uitzonderingssituaties daar gelaten (zoals plotselinge flinke nabloeding in de mond van de pijper/ster in combinatie met trauma aan slijmvliezen van pik.)

    Iemand pijpen: klein risico als sperma in de mond komt, ernstig trauma in de mond aanwezig is of bij hard keelneuken.

    3. Het is zo dat 5 - 10 seconden (omdat de tijdsspanne zo kort is) gezien mag worden als een risicoverlagende factor. ECHTER>>> andere factoren (die misschien wel risico verhogend zijn) zijn niet gekend, bijvoorbeeld als de vrouw een primaire hiv-infectie zou hebben met een hoge viral load of een dubbelinfectie: hiv EN een soa, of als jij een soa in de urethra zou hebben of een ulcuratieve soa. ETC.

    Bottomline: hiv-test na 12 weken voor klip en klare uitsluiting hiv.

    Groeten John.