gepijpt zonder condoom ... groot risico?

  • ikkegast

    even een vraagje

    ik ben hetero, maar was toch heel nieuwsgierig naar contact (eenmalig) met een man.

    maand of 2 geleden had via een site afgesproken met een getrouwde man (die zegt dat hem safe was en enkel veilig wou) bij zijn thuis op moment dat zijn vrouw niet thuis was (feit dat hij zijn adres geeft en zo, dan gaf het me de indruk dat het toch niet iemand is die weet dat hij hiv heeft en opzettelijk weet te besmetten he …)

    hij deed eerst speeksel op mijn eikel (waar ik eigenlijk wel wat van schrok, maar voor ik iets kon zeggen zat het erop he …), maar was “zuiver” speeksel, dus geen bebloed speeksel (speeksel zou geen hiv kunnen overdragen staat op internet)

    hij heeft me toen minuut of twee gepijpt zonder condoom, niet diep of zo (heb zelf geen wondjes ) ,

    nadien heb ik hem even gepijpt met condoom en dan vlug afgetrokken tot hij klaarkwam. hij heeft condoom dan nog laten zitten zonder eraan te komen aangezien hij nog stijve had

    vervolgens heeft hij mij vlug afgetrokken en heb ik mijn penis zelf afgeveegd met een nieuw stuk papier (hing niets van bloed aan of zo , ik ga er ook vanuit dat hij dus geen wondjes had in zijn mond… dan had ik dat toch moeten zien op het witte papier) terwijl hij het condoom af deed en ging weggooien

    heb mijn kleren aangedaan en vervolgens vertrokken

    aantal dagen erna ben ik ziek geweest (diarree), maar ben er zeker van dat dit komt door te piekeren hierover(stress op de darmen) . moment als ik er niet aan dacht ging het totdat je soms weer dingen begint op te zoeken op internet

    op dit moment voel ik precies iets opgezette klieren in mijn hals (echt niet veel) , maar kan goed zijn van zo dikwijls te voelen (misschien wel 50 keer op dag) dat ze daardoor beetje groter zijn (niet zichbaar in de spiegel)

    heb ondertussen bloedonderzoek laten doen bij mijn huisdokter, maar heb niet op SOA/hiv laten testen (wat moet de huisdokter wel niet denken aangezien ik getrouwd ben )

    een ding weet ik zeker: dit herhaal ik nietmeer

    1) is het eigenlijk nodig dat ik me zorgen maak of is de kans zo goed als onbestaande dat ik iets heb opgelopen? ik heb uiteindelijk die andere gepijpt met cd , hij mij zonder cd (maar geen bloed of zo te bespeuren)

    2) op veel sites zeggen ze dat je geen hiv kan oplopen door gepijpt te worden, maar stel dat de pijper een aft of zweer heeft? en eikel heeft geen wondje (dat zou je toch moeten zien of voelen tijdens plassen lijkt me he?) ? hoe groot is kans dat die aft of zweer echt in contact komt met pisbuis of eikel (meestal zitten aften toch tussen wang en tanden gesitueerd?)

    3) stel dat hij toch een af of zweer had in zijn mond, zou je dat na x aantal weken dan sowieso ook niet op de penis moeten zien? want soa kan toch gemakkelijk overgedragen worden van mond naar penis

  • John.

    Hoi.

    T.a.v. hiv: Gepijpt worden (zonder condoom) is zeker veilig voor hiv. De zeer zeldzame, vermoedelijke hiv-infectie's (in de VS maar 1 gedocumenteerd geval) maar niet hard bewezen door gepijpt worden, is gelinkt aan het ontstaan van een plotselinge heftige nabloeding van de pijper tijdens het pijpen door een zeer recente tandheelkundige ingreep. Dus: als het gepijpt worden er niet heeft uitgezien als een Dracula act, is er geen risico voor hiv geweest. OOK NIET als de pijper een spoortje bloed in zijn speeksel zou hebben gehad door bijvoorbeeld iets bloedend tandvlees door tandenpoetsen kort er voor of per ongelijk op de wang hebben gebeten. Etc. Als de pijper een zweer of bloedend wondje zou hebben in de mond zou je zeer vaak (misschien wel honderd maal) precies op dat letsel moeten stoten met je pik voor een hele kleine kans, maar hiv-infectie op deze wijze oplopen is zeer, zeer moeilijk. Speeksel is bovendien een flinke buffer tegen hiv. Je zorgen zijn dus veel te ver doorgedacht.

    Pijpen met condoom is safesex in het kwadraat. Zelfs pijpen zonder condoom is veilig voor hiv indien: je geen sperma in de mond krijgt + indien je niet heel hard en diep pijpt (keelneuken) + indien je zelfs geen aanmerkelijk letsel (ontstekingen) in of aan de mond hebt of keel + indien je niet door heel ruig pijpen door tanden, beugel of tongpiercing een pik tot bloedens toe beschadigd.

    T.a.v. soa: Soa, anders dan hiv, maken bij gepijpt worden zonder condoom een kleine kans. Bij pijpen MET condoom mag je risico zo goed als uitsluiten. De kans bij gepijpt worden zonder condoom is dus niet afwezig maar heus klein/ zeer klein, zeker als een pik niet tot achter in de mond tegen het keelslijmvlies stoot, want direct contact daar, leidt gemakkelijker tot transmissie van bepaalde soa, bijvoorbeeld gonorroe.

    Groeten John.

  • jmi17

    Dus de boodschap is: laat je eens testen op soa's. Voor syfilis en hepatitis B is het wel belangrijk dat je 3 maanden na het contact wacht. Voor hep B is het ook belangrijk dat als je bezig bent met een vaccinatiecyclus of er mee klaar bent dat je je pas laat testen één maand erna. Indien je niet bezig bent/was met vaccinaties, dan kan je gewoon na 3 maanden gaan testen.

    Jmi17

  • ikkegast

    bedankt voor de uitleg, stelt toch ne mens gerust

  • robbert

    Stelt mij ook gerust. Ik heb hrtzelfde meegemaakt.

    en daarnaast heb ik deze persoon 30sec gepijpt.ofzo….ongeveer 4 halen. Geen sperma bij brij gekomen..dus.is ook veilig.voor hiv toch?!

    Dank.heren hier! Super fijn.

  • Marko

    Zonder sperma in de mond is pijpen veilig voor hiv. Voorvocht in je mond kan geen kwaad. Je loopt risico op hiv als je sperma in je mond krijgt, ook als je het direct uitspuugt en niet doorslikt.

    Wil je veilig voor hiv pijpen, trek je dan terug uit zijn mond, voordat je klaarkomt of zorg ervoor dat hij zich terugtrekt en niet in jouw mond klaarkomt.

    Wel risico op soa's

    Je loopt bij pijpen wel risico op een soa in je mond of keel. Andersom geldt dat ook: je kunt een soa aan je pik krijgen als je je laat pijpen door iemand met een soa in zijn mond of keel.

  • TOM

    ALS EEN MAN MIJN PENIS PIJPT KRIJG ik DAAR DAN EERDER HIV VAN, zonder is mijn vraag ik ben homo .

  • rs

    Tom, geen idee van welke wereld je komt maar ik zal je vraag ontleden.

    1. Als een man mijn penis pijpt

    Voor de gevende partij is er geen risico voor HIV. Voor de nemende partij alleen wanneer er sperma in de mond komt.

    2. Krijg ik daar dan eerder HIV van

    Geslacht, geaardheid etc. maakt geen verschil. Het gaat om het type seks. Houdt het bij anale en vaginale contacten altijd veilig met een condoom. Dan beperkt je het risico tot 0.

    3. Ik ben homo

    Laat je goed voorlichten over veilige seks. Ik begrijp dat het niet altijd bespreekbaar is maar zoek een locale GGD om dit wel te doen. Je huisarts kan hierin ook een rol spelen.