onwijs bang voor HIV

  • Anoniem

    Hallo,

    Afgelopen vrijdag ben ik vreemdgegaan.

    Ik ben een man, hetero.

    Heb alleen maar gezoend, maar ben extreem bang voor HIV.

    Na het tanden poetsen heb ik gister een beetje bloed gehad.

    Verder doet mijn rechterarm, onder mijn oksel, en mijn rug vrij pijn.

    Daarnaast heb ik wat last van mijn keel en heb ik wat bultjes in mijn mond.

    Ik lig alleen maar te huilen. Ben zo verschrikkelijk bang.

  • Anoniem

    Het liefst bel ik er even met iemand over.

  • John.

    Hoi Anoniem.

    Je risico voor hiv is onbestaand! Ook met een beetje bloedend tandvlees, ook als de ander dat eveneens zou hebben gehad, ook als kleine wondjes/ kloofjes aan de lippen van allebei door het zoenen op elkaar zouden zijn gedrukt, is er geen risico. In de VS staat maar 1 data bekend waarbij artsen vermoeden dat door zoenen hiv is overgebracht omdat de persoon in kwestie de buitenissige details uit de doeken deed: een zeer hartstochtelijke zoenpartij die langer dan een uur duurde, onder invloed van drugs, waarbij de betrokkenen elkaar in hartstocht tot flink bloedens toe in de lippen beten en zeer herhaaldelijk deze open bloedende wonden tijdens/ door het zoenen op elkaar drukten en door de verdovende werking van drugs lange tijd niets in de gaten hadden. Kortom… als het zoenen niet is geeindigd in een Dracula-scenario, dan absoluut geen zorgen! Een verder minimaal risico zou dan alleen nog kunnen bestaan in een groeps-sex scenario als men tongzoent met sperma in de mond van een hiv-pos man. Deze 2 zaken kun je gemakkelijk voor jezelf uitsluiten en dan is er van risico zeker geen sprake.

    Relax! Hiv is niet je probleem!! Irreele angst (mogelijk getriggerd door schuld gevoel) is wel je probleem.

    Groetjes John.

  • Anoniem

    John,

    Kan ik je ajb heel fff bellen?

    Wil heel graag even praten.

    Heb in mijn wangslijmvlies ook wat bobbels.

  • Anoniem

    Blijf toch maar malen en mijn lichaam controleren.

    Mijn rechterarm doet nog steeds zeer. Alsof ik iets zwaars heb getild.

    Vertrouw het voor geen meter.

  • Bangmeisje

    Je legt al je klachten onder een mega vergrootglas, je zal zien dat er vast meer symptomen verschijnen, getriggerd door stress… Zoenen door hiv kan echt niet zoals John al eerder zei. Zo lang je geen Dracula act hebt opgevoerd is het gewoon onmogelijk. Als je wil bellen met officiële instantie moet je even googelen op ‘soa aids infolijn’ en dan persoonlijk advies. Ze helpen je daar erg fijn. Sterkte!

  • Anoniem

    Het spijt me, maar ik ben en blijf bang.

    Kan het ook niet als ik wat bobbels heb in mijn mond?

  • Bangmeisje

    Je hebt toch alleen gezoend? Ook ik had geen risico gelopen (daar was ik ook niet van overtuigd want als als als). Ik had allerlei symptomen zoals keelpijn, kriebelhoest, hele strakke pijnlijke nek, diarree, misselijk, knobbeltjes in lies en steekjes in oksel, heeeeel moe, vlekjes op tong en zelfs koorts… Vast ook nog meer wat ik niet meer weet… En toch had ik geen hiv. Je lichaam doet gekke dingen als je zoveel angst en stress ervaart. Je krijgt precies die symptomen waar je bang voor was… En natuurlijk link je alles met hiv….. Dit omdat je bang bent, niet omdat je daadwerkelijk hiv hebt… (Ben geen deskundige, maar heb ook precies die angst gehad waar jij nu in zit)

  • Anoniem

    Dat klopt, vandaag gaat het ietsje beter.

    Maar loop gewoon hele tijd te malen.

    Vrijdag afspraak met de tandarts. Even in mijn mond laten kijken en mijn ‘plekjes’ laten beoordelen.

    Hopelijk zijn het geen echte wonden waardoor ik besmet kan zijn geraakt.

  • Anoniem

    Bangmeisje, ik heb jouw verhaal ook ff gelezen.

    Ik ben nu een bangjongetje.

    Heb jij niet meer getest na zeven weken?

    En waar ben je geweest? Ik wil zo snel mogelijk ergens heen

    waar ik een 100% betrouwbare test kan doen.

    Bij DESC kan het al na vier weken, maar da's geen ziekenhuis.