HIV en genitale wratten

  • Durk1985

    Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, geef a.u.b. een reactie ik zit behoorlijk in de stress.

    Eind april had ik seksueel contact met een man, hij heeft mij oraal bevredigd. Verder is het gebleven bij handwerk. In die periode heb ik behoorlijk over HIV ingezeten, daarom heb ik in totaal 4 testen gedaan. De laatste was met 11 weken een DUO-test. Dit was voldoende zei de kliniek. Dit was bij DC klinieken in Amsterdam.

    Uiteraard ben ik niet van steen en heb daarna nog wat contacten gehad met vrouwen. Allemaal veilig met condoom. In de seks ben ik behoorlijk veiliger geworden. Geen oraal contact zonder condoom en al helemaal geen penetratie (1 keer voorgekomen met condoom in de laatste tijd). Wel zijn er wat kleine dingen voorgevallen zoals spuug van haar hand op mijn penis, maar dit lijkt me geen risico?

    Nu het volgende; sinds mei 2014 heb ik last van aambeien. Althans dat dacht ik. Nu ben ik daar vorige week mee naar de dokter geweest, blijken het genitale wratten te zijn!! Ik schrok me helemaal dood natuurlijk, ik dacht wat erg een SOA. Na de eerste schrik ben ik bijgekomen en heb een zalf gekregen.

    Echter weet ik dat HIV kan zorgen voor een groei van genitale wratten, in hoeverre moet ik me nog zorgen maken over HIV? Kan mijn negatieve test na 11 weken nog positief worden?

  • jmi17

    Je hoeft je geen zorgen te maken over hiv.

    Jmi17

  • Durk1985

    Is dat zeker?

    Ik gebruik inmiddels Wartec cremé. Enige nadeel is dat de wratten niet afnemen. Eerder toenemen. Is dit normaal? Ik lees dat dit ook kan voorkomen bij HIV? Ik ben zo ongerust over alles op dit moment.

  • jmi17

    Durk,

    hoe zit het nu met de wratjes?

    Jmi17

  • Durk

    Beste JMI17,

    Bedankt voor je interesse. De wratten nemen af, eindelijk na 4 weken. ;) ze zijn nog wel aanwezig maar worden minder.

    Na 11 weken heb ik een test gedaan. Mijn risico was dat ik orale seks had ontvangen. Eigenlijk geen risico. Mijn probleem is HIV, ik heb een ernstige angst voor HiV waardoor ik niet normaal meer functioneer. De angst is onrealistisch.

    Elke situatie grijp ik aan om de mogelijkheid van overdracht te analyseren. Dus wanneer ik iemand vinger en mijn eigen penis aanraak denk ik aan een mogelijke overdracht. De symptomen gebruik ik dan als argument dat het wel zo is. Dus elke pukkel, huiduitslag of keelpijn. Terwijl deze klachten waarschijnlijk komen van de stress. Ik zit nu weer in zo'n cyclus, over 8 weken kan ik weer testen. Het risico is dat ik met mijn hand iemand gevingerd heb en kort daarna mijn penis heb afgetrokken. Dit begint dus elke keer opnieuw. Je kunt bijna zeggen dat ik er op deze manier geen zin meer in heb.

    Zijn er meer mensen die dit hebben? En hoe kan ik hiermee omgaan?

  • Bangmeisje

    Hoi..!

    Er zijn zeker meer mensen die deze obsessieve compulsieve stoornis hebben….

    Mij adviseren ze cognitieve gedragstherapie. Kan ook niet meer van sex genieten en analyseer alles tot op t bot uit… Welke vinger ging waar en wat zat er misschien mogelijk aan die vinger? Alle vlekjes en klachten schrijf ik toe aan hiv zonder eigenlijk een echt risico te hebben gelopen. Ik ben gestopt met sex, door alle stress wat t met zich mee brengt heb ik er gewoon geen zin meer in.

    Sterkte! X