risico hiv indien herpes

  • marcelo

    Hallo deskundigen,

    Twaalf dagen geleden heb ik een prostituee bezocht.

    Ik heb met haar gezoend, heb haar gevingerd, zij heeft mij gepijpt en we hebben met elkaar geneukt.

    Het neuken is gewoon met condoom gebeurd, maar er is een klein ‘onveilig moment’ geweest met het pijpen.

    Met het condoom al klaar in haar hand begint de prostituee, mij ineens ‘zonder’ condoom te pijpen. Dus ik zeg meteen ‘stop’ tegen haar (onveilig pijpen heeft zo'n 5 seconden geduurd dus) Op de vraag aan haar waarom ze dit deed zonder condoom bij mij zei de prostituee: “het kan geen kwaad, als er geen blaasjes of rode vlekken zijn, kan pijpen zonder condoom geen kwaad”. Ik ben daar nu nog steeds van geschrokken en vraag me serieus af of deze prostituee me gewoon een soa wilden ‘aansmeren’.

    Een kleine week na dit contact begon ik me erg grieperig te voelen (hetgeen nu nog zo is, 12 dagen na dato), ik kreeg rode uitslag rond mijn pisbuis, en steken/tintelingen op deze plek. Ook mijn liezen blijven constant pijn doen.

    Daarnaast voel ik me knap beroerd, geen koorts, wel constant spierpijn en hoofdpijn. Ik heb nog geen blaasjes gezien op mijn penis, maar ik vrees toch heel erg in de richting van herpes 1 of 2.

    Op het moment van dit contact met de prostituee was er bij mijn weten geen soa aanwezig en waarschijnlijk ook geen bacteriele infectie of ontsteking.

    Nu is mijn vraag: stel die prostituee heeft mij besmet met herpes 1 of 2, heb ik dan ook risico gelopen op hiv, omdat zij dus dan al een soa bij zich had?

    Waar moet ik allemaal op laten testen, op welke soa's?

    En kun je ook herpes hebben, maar dan zonder blaasjes op je eikel, of ballen of aangedaan gebied? Kortom: kan ik nu herpes hebben, maar is het bij mij nog wachten op de blaasjes?

    Alvast bedankt voor de reactie.

    Groeten,

    Marcelo

  • jmi17

    Marcelo,

    hoe voel je je nu?

    Je gaat hierbij geen hiv hebben opgelopen.

    Laat je na 3 maanden eens testen op alle soa's en laat je dan ook vaccineren tegen hepatitis B.

    Je kan ook drager zijn van herpes zonder dat er blaasjes zichtbaar zijn. Een heel groot deel van de bevolking is drager.

    Dat hoef je niet per se via seksueel contact op te lopen. Contact met zweet bvb kan al voldoende zijn.

    Jmi17