HIV risico

  • james

    Heb in April groot risico gelopen met een prostituee waarvan ik haar status niet men.

    Heb meerdere malen HIV test gedaan, laatste begin September en deze was negatief. Look syfilis test en Vdrl en hepatitis testen zijn negatief. Heb wel verhoogde leverenzymen. Voel mij al tijdje niet echt lekker in men vel, heb nu momenteel liesschimmel die niet weg wil gaan, schimmel in men mond, droge huid, zweet enorm tussen men benen. Ook heb ik enkele weken terug last gehad van nachtzweten. Ook heb ik lichen planus gekregen op mijn lippen.

    Kunnen dit toch symptomen zijn van HIV of hepatitis?

    Dokter zei dat maar pas na 6 maanden zeker kunnen zijn.

    Ook heb ik urine onderzoek gedaan, geen bacterien werden er gevonden. Moet men specified zoeken voor soa of is gewoon urine onderzoek genoeg? Had in Julie al gegetest voor herpes in bloed en uitslag was negatief.

    Gelieve mij te helpen

  • peterma

    Er is soms discussie over de betrouwbaarheid van resultaten van hiv-testen. De voornaamste oorzaak van deze onduidelijkheid heeft te maken met de snel veranderende gevoeligheid van de hiv-testen. De nieuwste testen geven na 6 weken meer dan 95% zekerheid, en na 3 maanden een 100% zeker resultaat. Niet iedereen volgt de evolutie echter van dichtbij, waardoor soms nog sprake is van 100% zekerheid na 6 maanden zoals bij de vroegere testen. Wanneer een recente test werd uitgevoerd met negatief resultaat na 3 maanden is deze dus betrouwbaar en hoef je je dus verder geen zorgen te maken.

    Peter