Hallo,

Een paar vraagjes: indien men spreekt van opgezette lymfeklieren (zoals bijv. lies, hals of oksels) bij primaire hiv-infectie, zie je dan duidelijk op deze plaatsen een bult of verdikking?

Of kunnen deze plekken ook alleen voor je gevoel ‘opgezet’ zijn, zonder dat je duidelijk een bult of verdikking ziet?

Indien er sprake is van primaire hiv-infectie (ARS), zijn dan meestal meerdere lymfeklieren opgezet, zoals bijna allemaal, of kunnen het er bijvoorbeeld ook maar 1 of 2 zijn, zoals bijv. alleen in de lies, maar bijvoorbeeld niet in de hals etc.? En blijven deze lymfeklieren dan opgezet, of worden deze lymfeklieren na verloop van tijd (na bijv. paar dagen of enkele weken) weer normaal?

En kunnen lymfeklieren ook opzetten/opzwellen door stress, door overmatig drukmaken/focusen op je lichaam? Of zwellen lymfeklieren alleen maar op indien er een infectie/bacterie/virus in het lichaam zit?

Sorry voor de vele vragen, maar maak me ongerust, omdat ik me al enkele weken onverklaarbaar grieperig voel na een in mijn ogen, vrij onschuldig/redelijk veilig verlopen seksueel contact.

Dus ben in mijn ‘achterhoofd’ beetje bang voor HIV, terwijl seks dus met condoom was, met uitzondering van het afgetrokken worden door de sekswerkster, het vingeren en het gepijpt worden. Deze laatste 3 handelingen waren allen zonder condoom.

Moet ik me nu laten testen op HIV/of SOA? En zo ja, wanneer dan?

Groeten,

Johan