Hoi mensen.

Ik kan niet altijd en altijd vlot alle vragen beantwoorden.

Werk, privé en de drukke Decembermaand slokt (ook voor mij) veel tijd op.

Daarom moet ik selectief zijn.

Als je vraag NIET of niet vlot door mij beantwoord wordt, betekent dat dat je vraag al in eerdere postings uitvoerig behandeld is.

Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat ik een vraag over het hoofd zie, maar ik probeer altijd alles te lezen.

Antwoord en uitleg kun je heel vaak opvissen m.b.v. de zoekmachine van deze site.

Wees daarbij creatief met het invullen van zoektermen als je niet direct iets vindt.

Belangrijke zaken zal ik zoveel mogelijk wel beantwoorden.

Maar zaken die minder belangrijk zijn (op gebied van risico voor hiv) EN die al behandeld zijn, zal ik niet beantwoorden, of slechts met “geen reeel risico.”

Uitleg daarover IS DAN AL EERDER aanbod gekomen.

Ik kan niet altijd opnieuw uitvoerige uitlegteksten gaan typen, dus ik ga het korter houden.

Specifieke onderwerpen zoals “ars-vragen” omgaan met angst, alcohol/ drugs en hiv, etc. kun je vinden in de catagorie meest gestelde vragen (zie bovenaaan deze pag.)

Natuurlijk kan iedereen vragen als hij/zij iets niets begrijpt, maar ik verwacht ook (en meer dan voorheen) dat de vragensteller moeite doet om zelfstandig het antwoord te vinden.

N.B. Lees eerst altijd ook de disclaimer.

Bottomline 1.: Niemand kan met zekerheid op voorhand vertellen waar klachten vandaan komen (en/of ze wel of niet met hiv van doen hebben.)

Bottomline 2.: Wel of geen klachten, ALLEEN een hiv-test kan met zekerheid 12 weken na dato (mogelijk) risico, hiv-infectie uitsluiten.

Stay well.

Groeten John.

Groeten John.