zie mn leven echt niet langer zitten, ga kapot

• kurt

Hey John,

even wat voorgeschiedenis:

- 9 jaar geleden kreeg ik een griep die na 1 week voorbij was maar ik heb me nog gedurende 4 maand slecht gevoeld (zweten, lichte vehoging, af en toe diaree). Onderzoeken wezen niets uit en na een tijdje begon ik ervan overtuigd te zijn dat ik HIV had opgelopen. De klachten verdwenen spontaan na enkele maanden

-2 jaar geleden kreeg ik opnieuw klachten (gedurende meer dan 3 maand koorts, continu lichte verhoging, warm gevoel en pijnlijk gevoel net boven knieën.)Ik dacht toen dat ik in het stadium van AIDS gekomen was en ben ingestort.Mijn vader heeft mij naar dokter gebracht, aidstest was negatief en na paar gesprekken bij psycholoog verdwenen klachten vanzelf.Ik heb dan 2 maand medicatie moeten nemen.

-zes weken geleden heb ik éénmalig een onveilig sexcontact gehad met een amateurdame, ik heb haar gebeft(ze menstrueerde niet) en zij heeft mij gepijpt, we zijn niet intiem geweest.Ik heb geen bloedend tandvlees of ontstoken wonden in mijn mond maar wel enkel kiezen met gaatjes erin en een kies die de helft is afgebroken. Waarschijnlijk heb ik het virus zo opgelopen want 2,5 weken na dit contact kreeg ik last van keelpijn met opgezwollen klieren enkel in de hals had ik ook 1,5 dagen koorts (hoogste waarde 38,4). De koorts verdween na 1,5 dagen, keelpijn na 2 à 3 dagen en ontstoken halsklieren na 5 dagen.Ik had geen huiduitslag. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin drie weken daarvoor twee keelontstekingen heeft gehad en de week voor mijn keelpijn werden haar amandelen eruit genomen.Ik ben er zeker van dat ik toch besmet ben want ik ben de zaterdagavond ziek geworden, de maandag was ik al beter en de woensdag ben ik terug gaan werken maar ik was dezelfde niet meer als daarvoor. We zijn nu twee weken verder en ik heb nog steeds last van direct zweten bij de minste inspanning, ik loop de ganse dag met verhoging (37,2 ongeveer), mijn hoofd voelt nog steeds koortsig.Ik kan me niet concentreren en heb nergens zin in, mijn bovenbenen voelen zeer zwak aan, gewoon: ik moet me naar het werk slepen en kan niet meer presteren, ben vlug moe en lig om 22u al in mn bed ipv 24u vroeger.

Ik weet nu dat die dingen van twee en negen jaar geleden waarschijnlijk depressies waren. Maar nu kan het volgens mij geen depressie zijn want ik heb geen diaree en dat had ik vroeger doorlopend (maanden aan een stuk).

Ik ben ten einde raad, mijn moeder heeft 15 jaar geleden zelfmoord gepleegd en er spookt door alles door mijn hoofd.Ik versta dus echt niet waarom ik nu weer al verschillende weken een continue koortsig(warm) gevoel heb in mn hoofd.Het mag buiten ijskoud zijn, mijn hoofd blijft gloeien, de ganse dag door,weken aan een stuk, ik kom gewoonweg zot.

Ik weet wel dat je zal zeggen dat ik opnieuw een HIV test moet doen maar ik kan dat niet aan.

Bedankt om te willen luisteren, ik vind het prachtig dat jullie zoveel mensen kunnen helpen.

Prettige feesten en gelukkig nieuwjaar

Kurt

• John.

Hoi kurt.

WAT is hier onveilig aan…

éénmalig een onveilig sexcontact gehad met een amateurdame, ik heb haar gebeft(ze menstrueerde niet) en zij heeft mij gepijpt, we zijn niet intiem geweest.

De sex die je beschrijft is VEILIG.

Hiv-virussen gaan niet door gaatjes in je tanden/ kiezen naar binnen “zwemmen” en een afgebroken kies is ook geen probleem als de pulpa niet bloot licht (maar dan heb je fikse pijnen.)

En je klachten…

Je anamnese van klachten van jaren terug met als uitkomst geen hiv-infectie, zouden nu toch een mooi document kunnen zijn waar je geruststelling uit zou mogen halen, opdat je je niet opnieuw in de fuik laat zuigen van hiv-fobie.

Nogmaals: De sex die je beschrijft, incluis de omstandigheden, zijn OUT OF RADARSCREEN voor risico hiv-infectie.

Klachten (door stress, etc.) kunnen iedere keer weer verschillen.

Sommige mensen voelen “altijd” hun rug, krijgen migraine, spijsverteringsklachten of rode vlekken, feit is ook dat het lichaam nooit voorgeprogrammeerd is, en dat er ook een nieuw patroon van klachten kan ontstaan, die dus helemaal NIX met hiv van doen hoeft te hebben.

Dus dat je toen wel, en nu geen diahree hebt, betekent GEENZINS dat klachten nu niet psycho-somatisch zouden zijn.

Stop het creeëren van een “zelfbedachte” wetenschap in je hoofd over de herkomst van klachten.

Je klachten zijn ook niet klassiek voor een acuut retroviraal syndroom bij hiv-infectie waarbij de tendens daar is, dat klachten beduidend langer dan 1,5 dagen koorts aanhouden.

Dat je immuunsysteem wel een (flinke) dip doormaakt door je angstige fantasieën, is wel een reeele mogelijkheid. Dat je hiv-infectie zou hebben is dat NIET.

Zoek professionele hulp als angst je blijft achtervolgen.

Hiv is dan wel “tussen je oren” NIET in je body!!!

Get well, feel better!

Groeten John.

• kurt

Beste John,

Bedankt voor je geruststellende reactie maar mijn kies die afgebroken is tot aan het tandvlees, is ontzenuwd en kan dus geen pijn meer doen. Ik vrees dat via die weg het HIV virus zich een weg heeft gebaand naar mijn bloedbaan.

Ik had de tweede dag wel nog koorts maar die was al geminderd tot 37,5.

Ik dacht dat het virus enkel kon overgedragen worden bij bloedende tandvleeswonden en niet bij beschadigde of afgebroken tanden maar nu twijfel ik nog meer.

Kan je mij nog eenmaal verder helpen please?

Alvast bedankt

• John.

Hoi kurt.

Afgebroken of beschadigde tanden/ kiezen vormen inderdaad GEEN toegang voor hiv-virussen naar bloedbaan of lymfestelsel. Er moet heus sprake zijn van een wond/ ontsteking. Is die er niet, is er geen reeel risico voor hiv-infectie. Is die er wel, dan is risico NOG ALTIJD twijfelachtig: Immers: Er is in de mond bij het beffen geen rechtstreeks wrijvings- of drukcontact met hiv-virulente lichaamsvloeistoffen anders dan met een “kapotte tong” of “kapotte lippen” het geval kan zijn (bij pijpen zou dat zo kunnen zijn, als een pik tegen ontstoken letsel in de mond aanstoot en er een injecterend effect kan zijn van virulent voorvocht.)

Ofschoon ik niet in je mond kan kijken en de details onmogelijk kan beoordelen, mag je fundamenteel stellen dat, pratend over beffen, risico voor hiv-infectie alleen reeel (maar nog altijd heel klein is) INDIEN:

- Er of (menstruatie) bloed wordt opgelikt en dan nog in een redelijke hoeveelheid (proeven, kunnen zien.)

- Er of hele forse wonden/ ontstekingen present zijn. Je moet dan denken aan een flink abces! Je voelt je dan ook ZIEK! Zonder drugs, alcohol of een “lading aspirine” zou zo´n iemand heus niet gaan beffen, het is pijnlijk en roept weerzin op.

- Kleinere letsels zouden, misschien, voldoende hiv-virussen kunnen doorlaten als zo´n open wondje wordt geperst/ gewreven over de slijmvliezen van een ander en als die ander een hoge viral load zou hebben aan hiv-virus. Bij beffen kunnen de lippen en tong een stevig wrijvingscontact maken met (virulent) vaginaal vocht of (menstruatie)bloed. Bij een afgebroken kies is er GEEN rechtstreeks contact.

Daardoor is je risico nog steeds “out of radarscreen” m.a.w. er is helemaal GEEN reeel risico voor hiv-infectie in de omstandigheden die jij weergeeft.

Groeten John.

• Liane

Lieve Kurt,

Het enige wat ik je kan zeggen ik weet hoe onzekerheid voelt,maar maak je niet gek, wijd het nieuwe jaar goed in en ga alsjeblieft niet zitten kniezen! Snap heel goed wat je bedoeld met het feit dat je geen test durft te doen, je zegt dat kan ik niet aan! Het is een vreselijk gevoel wat bezit van je neemt op het moment dat je moet wachten op een uitslag! Mijn man en ik zijn bezig met een nieuw huis en hij heeft vorige week woensdag voor de verzekering een test moeten doen….afgelopen dinsdag zou de test al klaar zijn, maar tot op de dag hebben we nog steeds niks vernomen! daarbij komt ook de boosheid dat ze je in spanning laten! wij moeten helaas wachten tot de vertrouwensarts van de verzekeringsmaatschappij contact met ons opneemt, maar ik denk dat wij op de o zo grote stapel papierwerk zijn beland! Het is zo frustrerend, ik bedoel we zijn al 8 jaar bij elkaar, mar toch ben je bang! zelf heb ik best wel eens onveilig gevreeen voor mijn huidige relatie, maar de laatste relatie voor mijn huidige duurde 8 maanden en hij had zich toendertijd getest op hiv en heeft nu twee kinderen! Ik bedoel moet ik mezelf gek maken of het hoofd koel houden? als mijn man en ik hiv hebben dan komt het van mij af, dat is een ding wat zeker is! alle schuldgevoelens komen terwijl ik dit schrijf weer terug tussen die oren van me…..waarom???? vervolgens denk ik, joh liane maak je niet gek, anders had je allang wat gemerkt als jij het hebt opgelopen dan heb je het al 9 jaar!!!!! maar dan spoor ik weer het een en ander op het internet op en dan zie ik dat het 5 TOT 15 jaar kan duren eer je iets merkt!!!!

Ach ja, misschien een goede vraag voor John: Had ik dan echt al iets gemerkt als het 9 jaar geleden is gebeurd??

Een ding is zeker……. eer wij wat horen is het weekend voorbij en het nieuwe jaar ingeluid!!! Ik ga dit weekend eens goed feestvieren, mijn mannetje opvrolijke en aan leuke dingen denken!! De zorgen zijn voor na het weekend!!!!

MOET JIJ OOK DOEN!!!!!!

Groetjes

• kurt

Dag John,

Even een update van mijn toestand.

Dus een tiental maanden geleden een meisje gebeft en mij laten oraal verwennen zonder condoom (geen verder intiem contact gehad) en ik voel me nu al tien maanden ongelooflijk slecht. Ik zit al 10 maand te piekeren over HIV, ben reeds 7 kg vermagerd ondanks het feit dat ik veel eet (taartjes enzo om toch maar op gewicht te blijven). De lichte verhoging en spierpijnen zijn al een aantal maanden verdwenen maar ik voel me niet goed, zou het liefst de ganse dag in bed blijven liggen en heb af en toe diaree. Soms hoop ik om gewoon niet meer wakker te worden.

Wat mij het meest verontrust is dat ik nu al 6 maand pijn heb in mijn liesstreek en onder mijn oksels. Ook in mijn hals voel ik af en toe een soort tinteling of pijn. Ik voel in mijn liesplooien een tweetal kleine knobbeltjes die geen pijn doen.Ik voel geen knobbels in mijn hals.

Ik ben ten einde raad.