Voor John

  • Claudia

    Gelukkig nieuwjaar John!

    Voor mij geen gelukkig nieuwjaar helaas…iets meer dan 4 maanden geleden had ik sexuele contact gehad met iemand,hij was binnen geweest maar kwam op mijn buik klaar. Nooit eerder onveilig gedaan maar DOM he!

    Ik heb iets meer dan 1 week koorts,kwam achter dat ik nu uitslag hebt opmijn hele lichaam ze zijn op mijn benen begonnen,sommige jeuken.Keel pijn heb ik ook….ik ben erg hopeloos John en ben ervan overtuigd dat ik besmet bent geraakt en kan niet normaal functioneren.

    Bedankt voor het lezen John.

    Groetjes Claudia

    Ben radeloos!

  • John.

    Hoi Claudia.

    Ik ben helemaal niet overtuigd dat je besmet bent!

    Hoewel het omgekeerde niet is vast te stellen op voorhand, duiden je klachten (>10 weken NA risico contact) NIET op een acuut retroviraal syndroom welke kan ontstaan tijdens primaire hiv-infectie, en dan zeer dikwijls beginnend in de periode 2 - 6 weken NA dato infectie. Klachten die MAANDEN later beginnen wijzen niet op een acuut retrovriaal syndroom door hiv!

    BOVENDIEN: De huiduitslag die (het meest) geassocieerd is met hiv-infectie begint NIET op de benen en jeukt niet.

    Keelpijn en “koortsigheid” in dit deel van het jaar is niet ongewoon.

    Velen lopen met verkoudheids-achtige of griepachtige verschijnselen rond, incluis keelpijn.

    Laat je dus NIET strikken door klachten te verbinden met hiv-infectie.

    Dat is op voorhand zeer ongegrond (en gemakkelijk stresserend.)

    “Technisch gezien” is onbeschermde penetratie met iemand met onbekende sero-status een risico voor hiv (en soa.)

    Statistisch gezien leidt een eenmalig onveilig sexueel contact zeer, zeer sporadisch tot hiv-infectie. Enig “voordeel” (hoewel het NIET risico wegpoetst!) IS het feit dat de man in kwestie niet IN je is klaargekomen.

    Claudia, met 4 maanden na dato risico bevindt je je ruimschoots buiten de window voor een betrouwbaar testresultaat.

    Een hiv-test zou je daarom (nu al) kunnen overwegen.

    Vette, vette kans dat het toch een goed nieuwjaar voor je gaat worden.

    Stay safe to stay well.

    Groeten John.

  • Claudia

    Hoi John bedankt voor je reaktie, ik had nog geprobeerd een afspraak te maken voor een snel test maar er zijn zo'n lange wachtijd overal. Weet jij misschien waar ik terecht kan?

    Groetjes en nogmaals thanks John.

  • John.

    Hoi Claudia.

    Sneltesten bij Checkpoint in Amsterdam, Rotterdam.

    Een afspraak daar duurt normaliter niet langer dan 3 weken, meestal een week.

    De GG en GD van Amsterdam heeft nu ook de sneltest.

    HIER HOEF JE GEEN AFSPRAAK TE MAKEN!

    Je kunt vrij binnenkomen op hun inloopspreekuur (´s morgens en ´s middags.)

    ECHTER kom een UUR VOOR openingstijd.

    Het is er zeer vaak zeer druk.

    Anders ben je 2 - 4 uur kwijt aan wachten (!!!)

    Soms kan men vanwege de drukte kort na openingstijd geen mensen meer toelaten, dus kom vroeg.

    Informeer eerst even naar de precieze inlooptijden.

    N.B. Men doet tevens (gratis) een algehele soa-check!

    Weet niet of er andere GG en GD´s zijn in het land die ook de sneltest hebben voor hiv.

    Verder hebben SOMMIGE ziekenhuizen ook de sneltest.

    Groeten John.

  • Claudia

    Dank je John….

    Ik had begrepen dat ze in Haarlem ook die sneltest doen, hoef namelijk geen afspraak voor te maken … ga maandag naartoe!

    Ik hoop dat het goed uitpakt, ben erg bang en durft het niet maar moet wel want wordt er gek van dit onzekerheid.

    Duim voor me.

    Groetjes Claudia

  • Claudia

    Halloo John,

    Ben vandaag in Amsterdam geweest en liet me testen….wat blijkt nou NEGATIEF hahahahah…kan weer lachen en mijn jaar is nu helemaal goed!

    Dank je voor je advies en steun… je ben een kei

    Groetjes Claudia

  • John.

    Hoi Claudia.

    Jippie-ja-hoooooooooooooooooooo voor jou :-)

    En moedig dat je je hebt laten testen, een weldaad voor jezelf lijkt me.

    Stay safe to stay well.

    Groeten John.