8 weken en 3 dagen

• Randy

Beste John,

Het is sedert 6/12/05 geleden dat ik je geschreven heb.

ik heb dus een risico-contact gehad op 10/11/05 door een gescheurde condoom.

Ik heb volgende symtonen gehad :

- Heel erg vermoeide benen

- Hevige spierpijnen

- Pijn in onderbuik

- Heel veel aanslag op de tong en achteraan bobbels op de tong

- Zeer slechte smaak

- Tintelingen voor het slapengaan

- Hevig nachtzweten met een rare geur die ik niet van me ken en het zweet voelt koud aan, daarbij komt als ik wakker wordt dat mijn handen eruitzien alsof ik er twee uur lang in het water mee heb gezeten.

- Keelpijn en gezwollen klieren in de keel

- gezwollen oksels en af en toe hevig brangevoel onder de oksel

- Duizeligheid.

- Zere voeten en blaasjes op de voeten.

- Nog steeds een branderig gevoel aan de pisbuis ( ben behandeld geweest voor kleine soa, er was dus een soa waardoor ik makkelijker kan besmet zijn met hiv )

Ik ben er dus zo zwaar van overtuigd dat ik besmet ben.Op 30/12/05 heb ik er proberen een eind aan te maken omdat ik het niet meer zag zitten om dit nog langer alleen te dragen.Mijn vrouw is er dus van op de hoogte dat ik niet meer wou leven en op 05/01/06 heb ik haar verteld dat ik haar bedrogen heb met alle mogelijke gevolgen vandien. Nogal een nieuwjaarscadeau hé.

Nu weten de dokter en de psycholoog ook van mijn probeersel op 30/12 en maandag 09/01 hebben ze bloed getrokken.

Vandaag heb ik naar het hospitaal mogen gaan om de uitslag. Mijn vrouw had daarvoor gebeld en de dokter was niet aanwezig maar de psycho wel.

De uitslag was negatief, 8 weken en 3 dagen na risico.

Ik heb een zeer sterk afweersysteem en zit nu met de volgende vragen waar ik hoop een antwoord op te krijgen.

1) Wanneer iemand een sterke afweer heeft zijn de antilichamen dan sneller merkbaar of duurt het juist langer dan ( naar de 12 weken toe ) ?

EN wanneer een hiv-test negatief is, is dat dan algemeen want ik lees hier over zaken zoals primaire hiv, ars en nog andere ? Dat snap ik niet goed.

2) Kan ik de dokter en de psycho wel vertrouwen dat dit resultaat klopt want ik heb een vermoeden dat ze me willen gerust stellen omdat ze weten van zelfmoordpoging. Ik kon op het scherm van de PC van de psycho juist in 1 zinnetje lezen : “ hiv : antilichamen en stoffen : negatief ” en daarboven mijn naam.

Mogen ze een verkeerd beeld geven, of me op deze manier rustiger maken ?

Ze weten trouwens toch ook dat ik het nooit zou kunnen bewijzen dat dit resultaat niet echt bleek te zijn.

Bedankt John indien u mij hier wat duidelijkheid kan in brengen.

Groeten,

Randy

• John.

Hoi Randy.

Randy, je mag de fles champagne alvast in huis halen want je testresultaten zijn zeer bemoedigend, zo sterk zelfs, dat het extreem onwaarschijnlijk is dat een latere hiv-test anders zal uitpakken.

Je klachten zijn veel beter te linken aan stress/ depressie en post-stressreactie dan aan hiv. For sure!

Behalve dat, als klachten te maken zouden hebben met hiv, dan zal zeer vaak binnen 14 dagen, uiterlijk na 3 weken na het ontstaan van de klachten (onverschillig of ze dan nog wel of niet aanwezig zijn) antilichamen aantoonbaar zijn.

Jouw geschiedenis van klachten en je recentelijke neg. hiv-test maakt dat je nagenoeg mag uitsluiten dat jouw klachten gerelateerd zijn aan hiv.

Je schrijft dat je er dus zwaar van overtuigd bent dat je besmet bent.

Maar een realistische kijk rechtvaardigd het omgekeerde: Je neg. hiv-test ruim 8 weken na dato risico is een zeer goede richtingsaanwijzer die aangeeft dat je uiterst waardschijnlijk GEEN hiv-infectie zult hebben.

DUS: 1.) Niet meer piekeren over je klachten. Deze passen prima thuis in het rijtje van stress-gerelateerd. Er is geen grond ze met hiv-infectie te linken. 2.) Niet twijfelen aan je testresultaat en artsen mogen en zullen je niet voorliegen. 3.) Zet je zelfmoordplannen om in het voornemen om binnenkort een feestje te bouwen als je de rockharde eindconclusie van de post-window hiv-test 12 weken na dato risico mag claimen die je zeer waarschijnlijk zal vertellen dat je definitief GEEN hiv-infectie zult hebben. Dan mag de champagnefles open :-)

4.) Zoek hulp als angsten je blijven achtervolgen! 5.) Wees trots op jezelf dat je je hebt laten testen, de situatie met je vrouw hebt besproken. 6.) Beter voor je gemoedsrust: Geen onveilige sex buiten de deur.

Stay well.

• Randy

Bedankt John,

Voor alles en alle steun al tot hier toe.

Binnen 4 weken mail ik terug met het definitieve resultaat.

Thanks !!!

Randy

• Randy

Toch vindt ik het nog wat vroeg John om die fles te halen.

Ik bedoel, het kan toch nog hé, anders zouden die 12 weken niet nodig zijn.

Groeten ,

Randy

• John.

Hoi Randy.

Er bestaan vrij zeldzame gevallen van late seroconversie.

Deze zijn vooral beschreven in de literatuur uit voorbije periode, toen hiv-testen wat minder gevoelig waren. De sensabilieit en specificatiekwaliteit zijn toegenomen. Er bestaat - hier en daar - al voorzichtige discussie over het vervroegen van de window naar 8 weken. Zover is het nog niet. Voor het zekere voor het onzekere is eerst een “onvoorstelbare” hoeveelheid data en evaluatie nodig. Maar je mag tenminste stellen dat een neg. hiv-test NU, acht weken na dato risico, ZEER hoopvol is.

Het mag nog niet als eindconclusie gelden, maar het zou “raar” en zeer opmerkelijk zijn als een latere hiv-test toch hiv- infectie zou aantonen.

Laat dat je nu vooral niet kwellen, je zou jezelf waarschijnlijk een enorme poets bakken als je nog steeds even erg in de stress zou blijven zitten.

Groeten John.

• Randy

Oké,

Maar het is eerder een gevoel van wantrouwen van de dokter en de psycho om me eerst een beetje op mijn gemak te krijgen en dan wanneer er op 12 weken bloed getrokken wordt ik minder nerveus zou zijn en dan daarna het slechte nieuws te horen krijg.

Indien het dan goed nieuws blijkt te zijn dan sta ik met verstomming te kijken tegenover de kwalen die je kan krijgen i.v.m. stress/angst/schuldgevoel ….

Ik heb daar eigenlijk nooit in gelooft dat je van dat zoveel kan krijgen.

Groeten,

Randy

• John.

Hoi Randy.

www.thebody.com en dan invoeren in de zoekmachine “worried well” of “worried wells” en je zult leren dat mensen lijsten aan klachten kunnen hebben, veelal door stress/ angst (voor hiv-infectie) geinduceerd. De uitkomst van de “eindeloze” postings van de WW´s (Worried Wells) is dat ze geen hiv-infectie blijken te hebben, of de expert (meestal doc. BOB) maakt duidelijk dat hun risico “out of radarscreen” is.

Dus ja, aanhoudende stress/ angst kan een geweldige trigger (uitlokker) zijn voor legio klachten. Het zou eerder vreemd zijn als iemand die in een crisis verkeert door aanhoudende angst/ spanning/ depressie, helemaal geen klachten zou ontwikkelen.

Groeten John.