Jeuk en huiduitslag

• LC

Beste John,

Hebt al veel gelezen op je weblog, je doet echt goed werk!

Nog even een vraagje over huiduitslag/jeuk.

Heb 7 weken geleden een onveilig contact gehadt (met een vrouw, ben zelf man) en maakte me daar de afgelopen weken erg zorgen over. Ben al bij de dokter geweest en heb een hivtest laten doen na 6 weken, toen ik me lichamelijk erg beroert voelde. De uitslag was gelukkig negatief.

Nu heb ik, 1 week na de hivtest, jeuk over heel m'n lichaam. Het prikt overal een beetje en gaat dan weer over. Op m'n hele lichaam, dus benen armen hoofd…etc Ook lijkt het of er een soort van uitslag is. Ik maak me hier enorme zorgen over en ben gespannen en gestresst.

Verder heb ik tot nu toe geen koorts, hoofdpijn, diarree of andere symptomen gehadt.

Wat is jouw mening over mijn toestand, en wat is maculo-papulaire uitslag precies, waar je het vaker over hebt?

Help me alsjeblieft want ik ben echt wanhopig!!

Alvast bedankt

LC

• John.

Hoi LC.

Je neg. hiv-test 6 weken na risico is zeker hoopvol!

Een rockharde conclusie kan pas worden getrokken met een hiv-test12 weken na dato risico.

Je huiduitslag verandert je gunstige vooruitzicht (nl. dat flink waarschijnlijk een latere hiv-test ook weer neg. terug komt, niet.)

De huiduitslag bij hiv bedekt zelden vrijwel het hele lichaam, bovendie jeukt deze meestal niet.

Het optreden 7 weken na dato risico is ook aan de erg late kant.

Allergene factoren en/of een post-stressreactie zijn veel en veel en veel meer waarschijnlijk dan hiv-infectie.

Dus niet panieken over de huiduitslag door deze te linken met hiv.

Daar is helemaal geen grond voor.

Zeer, zeer waarschijnlijk kan een hiv-test 12 weken na dato risico dat bevestigen.

Stay safe to stay well.

Groeten John.

• LC

Goedemiddag John,

Hier even nog even een vraagje.

De jeuk en de uitslag zijn inmiddels weg. Ik had jeuk op m'n hele lichaam, vooral benen, hoofd en onderbuik.

Verder had ik rode uitslag op m'n gezicht, vooral neus, voorhoofd, hals en wangen. Maar niet op m'n borst. Hierbij leek het of m'n huid droger dan nortmaal was.

Dit alles duurde 2 weken. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en vraag me echt af wat de oorzaak is.

Verder ben ik niet ziek geweest: geen koorts, griep, keelpijn of andere klachten.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die rode huid? Komt het vaak voor dat bij een hiv infectie alleen een rode huid/uitslag voorkomt, of moet dit in combinatie zijn met de andere symptomen?

Alvast bedankt voor je reaktie!

Gr. LC

• LC

Oh ja John, kun je m'n emailadres in vorig bericht alsnog verstoppen?

Bedankt