temperatuur

• wendy

ik lees hier op het forum vaak dat mensenhet over verhoging hebben,en dan noemen ze 37 gr al verhoging. John, het klopt toch dat 37 een normale temp is en zelfs 37,5 normaal is? Ik vind het altijd een beetje verontrustend als mensen al bij 37 denken aan koorts. Den dt mensen zich dan zorgern maken terwijl dat niet hoeft.maar nergens lees ik bij de antwoorden dat wat ze zeggen niet kloptlvandaar mijn vraag.

gr Wendy

• John.

Hoi wendy.

Temp. van 37°C is normaal.

De temp. zal over de dag genomen iets schommelen.

`s Morgens bij opstaan iets lager, ´s avonds iets hoger.

De ene mens heeft van nature een iets hogere temp. dan een ander.

Een temp. tussen 36,4 en 37,4 is normaal.

Het is ook nix verontrustends als de temp. eens een half graadje verder stijgt.

Men spreekt dan van verhoging.

Koorts bij een acuut retroviraal syndroom bij hiv-infectie is meestal duidelijke koorts, dus MEER dan een verhoging.

Groeten John.

• wendy

hai John,

ja dat dacht ik al, vond het ngoal verontrustend dat ik het vaak las hier, kan me voorstellen dat mensen, als ze denken dat 37 gr.koorts is, bang worden, en vroeg mij af of ik nou gelijk had of niet.

Ik vind dat je reuze goed werk doet overigens!!moet niet altijd makkelijkv oor je zjn om constant mensen gerust te stellen, toch doe je het als ik dat allemaal zo lees. petje af!

groetjes Wendy