Bang voor Hiv

• Lizzy

Hoi…

ik ben een meisje van 17… en ben lesbisch… ik heb een tijdje terug onveilig sex gehad met me ex vriendin… Ik ben zindsdien bang dat ik Hiv heb opgelopen… Hoe groot is de kans dat ik hiv heb opgelopen?? Ik heb ook vaginaal vocht doorgeslikt… Ik ben me druk gaan maken… Maar ik heb huiduitslag… Troebele ogen steeds verkoude… Ben daardoor gaan hyperventileren… Maar ik wil zo graag weten wat de kans is… ik heb nog wel paar meer dingen… MAar dat komt denk ik doordat ik me zo druk maak klopt dat??

Liefs Bang lisjuhh

• John.

Hoi Lizzy.

Het is moeilijk (moeilijker dan bij hetero-sex en manlijke homosex) om bij lesbische sex hiv-infectie op te lopen. Reeel risico is er slechts bij inwendig gebruik van dezelfde dilddo of ander sexspeeltje als deze zonder wassen of goed afspoelen of van condoom voorzien, bij de andere vrouw weer wordt gebruikt. Je moet nl. voorkomen dat veel vaginaalvocht van de ene vrouw (mogelijk zelfs vermengd met menstruatiebloed) via de dilddo of ander voorwerp in de vagina (of anus) van de andere vrouw terecht komt. Dat geldt ook voor elkaar vingeren.

Jij hebt het over vaginaalvocht doorslikken. Welnu, beffen levert GEEN reeel risico op voor hiv-infectie. Slijmvlies in de mond is DIK en je zou echt heel, heel veel vaginaalvocht in korte tijd moeten oplikken en “bij voorkeur” ook nog open wondjes/ ontstekingen in de mond of keel hebben, DAN PAS is er een reeel (maar heel klein) risicootje voor hiv-infectie OF je moet een aanmerkelijke hoeveelheid (menstruatie)bloed oplikken. Het is dus niet zo, dat je door wat vaginaalvocht op te likken, AT RISK bent voor hiv. Er is MEER voor nodig.

Je klachten zijn bovendien ook niet geassocieerd met klachten van een acuut retroviraal syndroom die bij primaire hiv-infectie kan optreden.

Yep, het zit er heel, heel dik in, dat je je veel te druk maakt.

Niet nodig dus!

Groeten John.