vraag aan john

• chris

hoi john,

ik heb een vraagje, kan pijn in je ogen, de hele dag door, dus ook als het donker is, en er geen licht in komt, en verder zonder andere symtomen, dus alleen pijnlijke ogen een symtoom van ars zijn ongeveer 10 weken na risoco, eerst had ik alleen aan het einde van de middag, en de hele avond pijn in mijn ogen, maar nu ook de hele dag, verder heb ik geen noemenswaardige klachten.

het wordt wel wat erger als ik in het licht kijk, zoals in me beeldscherm.

alvast bedankt voor je reactie, chris.

• chris

ps

nog een kleine aanvulling, ik weet niet zeker of het 10 weken geleden is, het kan ook 8 zijn ongeveer.

groeten chris.

• chris

hoi john, ik zie dat je in de topic hierboven een antwoord heb gegeven, denk je dat je ook een antwoord op mijn vraag weet?

groetjes, chris.

• John.

Hoi chris.

Het pijn in de ogen, als solitair symptoom, maakt het geenzins verdacht dat je ars zou hebben door primaire hiv-infectie. Bovendien is het zeer uitzonderlijk als ars- klachten na 8 weken of later zouden beginnen met optreden.

Ik lees echter NIX over een evnetueel risico.

BOTTOMLINE: Geen enkele klacht, en ook de AFwezigheid van klachten, kan hiv-infectie uitsluiten of bevestigen. ALLEEN een hiv-test kan dat, en als je dus wel risico zou hebben gelopen, kan ik niet, maar alleeen een neg. hiv-test 12 weken na dato risico, hiv-infectie uitsluiten.

Groeten John.