Hoi Randy.
Ik denk niet dat men je bewust gefopt zou hebben met een neg. uitslag bij de vorige test. Dat zou ongehoord en bijzonder ernstig zijn. M.a.w. ik denk dat de uitslag toen werkelijk neg. is. Statistisch gezien is dat zeer hoopgevend. Je reeks van klachten doen dat niet te niet bij voorbaad. Er zijn zeer velen mensen die door enerverende spanning/ angst/ stress, tot aan de rand van uitputting toe, reeksen van klachten hebben gehad waarbij de ultieme test (na 12 weken) geen hiv-infectie aantoonde. Je vindt bijvoorbeeld honderden postings (met commentaren van arts/ hiv-experts) op www.thebody.com als je daar in de zoekmachine invoert “worried well” of “worried wells.”
Hiv-infectie kan heel grillig verlopen. Er zijn genoeg mensen die totaal geen klachten opmerken, er zijn mensen die zich weken lang hondsberoerd voelen door een stevig acuut retroviral syndroom met soms lang naslepende klachten.
Evenzo zijn er mensen die met een “indrukwekkende lijst” aan niet mis te verstane klachten worstelen, die achteraf toe te schrijven zijn aan een andere aandoening of rechtstreeks getriggerd door enorme angst/ spanning.
Iemand met veel angst/ depressie/ zorgen en gepieker zal bijna altijd na verloop van tijd klachten ontwikkelen. Het zou vreemd zijn als iemand in een langdurige geestelijke crisis zich fit en normaal gezond zou blijven voelen.
Ik kan waarlijk niet zeggen of je wel/ geen hiv-infectie hebt. Alleen kun je niet bijvoorbaad de conclusie trekken dat je hiv-geinfecteerd zou zijn omdat je met klachten kampt. Moge het zo zijn dat je dat laatste staks, na de uitslag van de test, uit eigen ervaring kunt beamen.
Groeten John.