john please nog een vraagje

• bangerik

john ik heb nog een vraagje

ik zit sinds kort op zelfverdediging wat ik heel erg leuk vind om te doen

eindelijk is waar ik alles op kwijt kan.

maar nu zit ik toch naar elke les weer tegen het hiv probleem aan.

het vergalt echt mijn plezier.

soms pak je elkaar vast en zie ik weer dat bij iemand de teen weer een beetje kapot is of zijn vinger.

wat is eigenlijk het risco john met sporten op hiv

met bloed.

ik heb ook weleens een wondje en als je dan elkaar vast pakt stel dat hij ook een wondje heeft of schaafwondje.

loop je dan risco john op hiv.

ik hoop dat je deze vraag wilt beantwoorden john austublieft

alvast bedankt john

• John.

Hoi bangerik.

O.K. Hier dan een lesje zelfverdediging tegen irreële angst voor hiv-infectie.

Buiten onveilige sex, intravenieus drugsgebruik met gebruikte naalden, verticale transmissie (zwangerschap) en bloedtransfusie en weefsel/ orgaantransplantatie in minder ontwikkelde landen, is kans voor hiv-infectie alleen geassocieerd als flinke open bloedende wonden stevig op elkaar worden gedrukt. Let wel, flinke wonden (“liefst” grote schaafwonden) die dus vers zijn en stevig worden gedrukt of gewreven met een bloederige wond van een ander. Zoiets zou kunnen voorkomen bij groepsongelukken. Als jij en de ander een schrammetje oploopt tijdens de zelfverdedigingstraining en al zouden die huidwondjes met elkaar in aanraking komen, dan is dat zeker nog geen reeel risico. De bloedDRUK is nl. een hele forse barriëre om VOLDOENDE vitale hiv-virussen binnen te laten dringen om infectie mogelijk te maken. En het lijkt me toch niet zo, dat de zelfverdedigingstraining gepaard zal gaan met waarlijk grote wonden/ flinke letsels. En als er duidelijk bloed stroomt en je bemerkt een flinke wond, dan zal er allicht gestopt worden om de wond te behandelen. Nogmaals: Voor kleine wondjes en voor een oudere wond hoef je niet te vrezen. Dus mr. Rambo, niet het koppie bij hiv hebben maar focussen op je “tegenstander!”

Groeten John.