wat is veilig

• Qrio

Op verschillende sites over Hiv en Soa kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden of pijpen (zonder klaarkomen maar wel voorvocht) en beffen veilig is of niet. Hoe groot zijn de risico's dan, ik heb daar geen idee in…

• ilse16

Hoi Qrio,

er is al heel veel geschreven over pijpen en beffen. en je hebt gelijk…. het is best ingewikkeld!

als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op “pijpen”voorvocht beffen etc. dan kom je al een heleboel te weten.

het belangrijkste is dit:

- bij pijpen geen sperma in de mond laten komen.

niet te diep pijpen ( keelslijmvlies is kwetsbaarder dan achter in je mond!)

- als je ernstige verwondingen in je mond hebt ( dan heb ik het over operaties aan kiezen )etc liever ook niet pijpen!

bedenk wel dat het risico bij pijpen zelfs met sperma bijzonder klein is! maar…. wel aanwezig oppassen dus!

wat betreft beffen. Als het meisje niet ongesteld is dan kun je zonder risico voor HIv beffen. Is ze ongesteld? Wacht dan liever!

een minuscuul beetje bloed zou niet ernstig zijn maar sluit dit liever uit!

veel plezier en… hou het veilig!

groetjes

• Qrio

Oke, bedankt.

En hoewle dit een Hiv prikbord is, geldt dit ook voor de Soa ?

• ilse16

nee, je kunt een soa oplopen van pijpen en beffen. Je kunt dan een soa in je keel krijgen. voronamelijk gonnoroe. chlamydia overleeft niet in de keel. ( voelt ie zich niet thuis zeg maar :-) gonnoroe verdwijnt vanzelf weer uit je keel. ( heb ik gehord bij de GGD in Amsterdam!)

dus een soa kan wel!

groetjes

• Qrio

En waar gaat die gonnoroe naar toe dan ?

• ilse16

nou, gonnoroe kan niet verhuzien. het zal zich dus niet van je keel naar je plasbuis verplaatsen. die gon. lost gewoon op.

ik kreeg te horen dat gon. in de keel en in de anus. vanzelf verdwijnen. maar dat het niet egzond is om zo lang te wachten er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en het is natuurlijk vervelend!

gon. in de penis en vagina kan naar boven kruipen en schade aanrichten in je eileiders of je testikels.

soa in keel schijnt zelfs na 3 maanden al weer weg te zijn. waarom weet ik ook verder niet precies!

SUCCES!