Trio veilig of niet?

• Richard

Hoi John

Mijn complimenten voor je inzet hier!

Mijn vraag eigenlijk voor volgende week Dinsdag. Ik heb dan een afspraakje met 2 meiden, deze meiden ken ik al lang. Nu hebben we een beetje gepraat over sex met zijn drieeen en de kans is groot dat het volgende week gaat gebeuren. Nu heb ik alleen gezegt dat ik geen vaginale sex wil. Dit vanwege mijn princiepes.

Ik wil me wel laten pijpen door hun twee, is dat veilig of moet ik perse een condoom omdoen? We zijn het er alle 3 mee eens, en we vinden dat het maar moet gebeuren.

Het is tenslotte wel mijn eerste keer, ik neem aan dat dat meespeelt in jou antwoord op mijn vraag, of het dan veilig is.

Mijn dank is groot. Ik ben absoluut niet onzeker, maar wil wel graag dat het leuk en veilig blijft, tijdens en na de sex!

Groeten, Richard

• John.

Hoi Richard.

Wat je/ jullie van voornemens zijn (pijpen) is veilig voor hiv. Technisch gezien wel onveilig als jij zou klaarkomen in de mond van de ander en het zou niet klip en klaar zeker zijn dat je geen hiv-infectie hebt.

Toch moet je rekenschap houden met het volgende.

Sex blijkt niet altijd beperkt met wat mensen zich van te voren voornemen!

Wat er nog meer kan gebeuren hoeft natuurlijk geen onveilige sex te zijn, maar het is bij groepssex nu eenmaal moeilijker/ lastiger de regie te houden en te overzien.

Er kunnen, voor mensen die snel angstig zijn voor hiv en soa, in groepssex gemakkelijk situaties ontstaan dat men niet meer weet wat de een bij de ander of bij zichzelf uitvoert. Dat kan achteraf veel vragen/ onzekerheid en angst oproepen. Bijvoorbeeld, tijdens het @!#$ “geworstel” strijkt of steekt een van de dames een vinger in of langs je anus en je weet niet of de dame in kwestie net daarvoor met haar vingers zichzelf heeft gevingerd en vaginaalvocht voldoende achter is gebleven op haar vingers (risico voor een aantal soa) en in extreme uitzonderingeren nihil risico voor hiv.

Bedenk dus van te voren dat er mogelijk MEER op je afkomt dan je nu wilt/ verwacht en dat je mogelijk niet alles kunt overzien.

Nogmaals: Ik zeg dat niet omdat er dan een risico voor hiv zou ontstaan, MEER omdat het de gemoedsrust achteraf wel kan verstoren van mensen die normaliter veel controle en overzicht nodig hebben om zich safe te VOELEN.

Have fun!

Groeten John.