hiv opgelopen?

• Marco

Hoi John en anderen,

Ik heb laatste vrijdag en zondag onveilige sex gehad met een vrouw die ik niet ken, maar waar ik wel een zeer ‘goed’ gevoel over heb dat ze ook heel netjes is en niet met iedereen naar bed gaat. Ik heb haar dit ook rechtstreeks gevraagd waarop ze negatief antwoorde. De zaterdag voelde ik me al niet zo goed, klieren opgezet, benauwd(heb ik alleen als ik ziek ben) en het voelde toen al of ik mijn bloed voelde stromen in mijn lichaam.

De zondag ben ik weer bij haar geweest en daar heb ik haar gevraagd of ze een hiv test wil doen die ik ook bij me had(mirates test). Dat wilde ze(vond het helemaal geen probleem) en die was gelukkig negatief. Nu weet ik dat zo'n test 3 maanden geleden test en dus ben ik toch erg bezorgd. Vooral omdat ik erna direct ziek van ben geworden (wat ook de symthomen zijn).

Kan iemand mij zeggen wat de kans is dat ik toch besmet ben? 1 ding weet ik wel, ik doe dit nooit meer.

Erg bedankt!

Marco

• Marco

Op dit ogenblik heb ik ook nog een te lage temperatuur (36,2 graden)….

• John.

Hoi Marco.

Je kent haar niet, en toch een goed gevoel… omdat ze heel netjes is… vraag mij af hoe je dat dan weet…

Yep, iemand kan recentelijk hiv-infectie hebben opgelopen waardoor een hiv-test in een vroeg stadium dat nog niet kan vaststellen. Omdat er dan geen/ onvoldoende antilichamen zijn aangemaakt en juist daarom is een pas-geinfecteerd iemand veel meer besmettelijk bij onveilige sex dan in een later stadium van hiv- infectie.

Je klachten: Bij een symptomatische primaire hiv-infectie ontstaan klachten niet binnen enkele dagen al. Er gaat meer tijd overheen. Minimaal een week. Zeer vaak enkele weken ALS er klachten komen, wat niet per se hoeft.

Voor echte zekerheid: Hiv- test (bij je zelf) 12 weken na dato laatste risico.

Stay safe to stay well.

Groeten John.

• Marco

Hoi John,

Je hebt idd helemaal gelijk dat ik niet kan weten dat ze netjes is…. het is ook meer een gevoel en het type persoon wat ik dan plaats. Ook heb ik het haar direct gevraagd, maarja, dat is denk ik ook een beetje een open deur… Wel weet ik dat ik dit nooit meer doe…

Gelukkig weet ik nu dat de symptomen die ik nu heb niet door een eventuele symptomatische primaire hiv-infectie zijn ontstaan, maar door een losstaande griep ofzo begrijp ik… da's een pak van mijn hart. Je schikt enorm kan ik je wel zeggen…. als je de dag erna meteen ziek wordt… dan ga je pas echt nadenken… Never agian for sure…, nu nog 12 weken wachten…

Erg bedankt John!

Marco

• Marco

Hoi John en iedereen,

Ben vandaag ook nog even naar de dokter geweest, die zei idd hetzelfde als jij John, dat de sympthomen zich nooit na een dag zo snel kunnen ontwikkelen. Heb hiermee m'n lesje echt wel geleerd. NOOIT weer. Het gaat gelukkig ook alweer een stuk beter met me, ben nog wel een beetje ziek…(35,7 graden, rillingen, maar de klieren zijn volgens de dokter niet opgezet). Het gaat iig wel de goede kant op.

Nu nog iets meer als 11 weken wachten…

Nogmaals erg bedankt John!

Marco

• Marco

Hoi john en iedereen,

Het houdt me erg bezig… sommige sympthomen zijn er nog steeds. Veel koude rillingen, wat duizeligheid, veel spierpijn, misselijkheid, jeuk op de borst, zweten op mijn voorhoofd. Al deze sympthomen waren er voordat ik wist welke symtphomen er bij een hiv besmetting zouden zijn.

Wel heb ik geen koorts, nu 36,2 graden gewoon. Nu is mijn weerstand nooit erg hoog geweest en begin ik te denken dat ik het misschien toch geinfecteerd ben, omdat mijn weerstand juist niet hoog is… Ik hoop echt van niet, maar ik begin het toch te denken… ik denk dat ik de dokter morgen nog maar een keer ga bellen.

Weltrusten,

Marco

• Marco

Vandaag weer naar de dokter geweest, ze heeft me zeker wat gerust gesteld, en die blijft erbij dat de kans erg klein is voor een infectie, mede omdat de symptomen zich nooit zo snel kunnen ontwikkelen, toch is het tijdstip erg verkeerd… maarja. Nog steeds geen koorts gelukkig, wel wat last van astma gekregen (heb ik alleen als ik wat onder de ogen heb). Ik heb wat kalmeer pilletjes gekregen en die werken best goed moet ik zeggen, ben een stuk rustiger… en wat positiever.

Wel heb ik het idee, dat de symptomen die ik heb, waarschijnlijk veroorzaakt worden door mijn angst, maarja who knows… Die zijn nu:

- spierpijn in nek en benen

- klieren in mijn nek gevoelig (waarschijnlijk niet vergroot), ze leken waarschijnlijk vergroot omdat mijn hart echt snel en hard ging… kan dat?

- sloom (komt door kalmeer pilletjes)

- wat hoesterig

- trillen (koude rillingen)

- astma

Ben nu pas een week verder, dus de echte symptomen kunnen nog komen begrijp ik…. Ik hoop het beste ervan, meer dan wachten kan ik niet.

Goed weekend iedereen,

Marco

• Marco

was ik nog vergeten te vertellen, maar mijn hart gaat trouwens toch altijd nog snel… en als ik een minder moment heb, erg snel… stress is denk ik hiervan echt wel de boosdoener… die stress/angst kan enorm ver gaan…

Wilde ik nog even kwijt…

Marco

• Marco

Nu 4 weken en 3 dagen geleden. Vandaag mirates test gedaan, test was negatief gelukkig, zegt nog niks heb ik gelezen, maarja… Toch nog steeds last van ziekte verschijnselen, diaree, benauwd, klieren niet opgezet, maar ik voel de linker klier telkens wel op de 1 of andere manier… en telkens moe. Dat wachten duurt erg lang…

Gegroet,

Marco

• Marco

Oja, heb alwel een gonorroe en chlamydia test laten doen bij de huisarts, die waren gelukkig al negatief. Wel fijn zo'n bord, dat je het een beetje van je af kan schrijven.

Marco