Pijpen

• Jos

Hallo John en anderen,

Afgelopen vrijdag heb ik een jongen gepijpt zonder dat deze is klaargekomen in mijn mond. Ook is het er niet ruig aan toe gegaan dus niet diep in de keel enzo. Wel heb ik een aften in mijn mond en wat schraal tandvlees en kreeg ik die dag last van een beginnende keelpijn. Waarschijnlijk wat grieperig. Daarom ben ik gaan zoeken op het forum of ik daarmee risico zou hebben gelopen.

Je schreef vorig jaar het volgende:

Pijpen zonder sperma in de mond krijgen, is geen reeel risico voor hiv-infectie.

Uitzonderlijke omstandigheden kunnen een klein risicootje uitlokken:

- Ernstige kwetsures (verwonding/ ontsteking) in de mond/ keel mogelijk slechts dan als een pik daar herhaaldelijk tegenaanstoot en voorvocht daardoor direct in het kapotte slijmvlies kan dringen.

- Je zo wild/ ruig zou pijpen dat je door tanden/ beugels/ piercing iemands pik tot bloedens toe verwond en je (meer dan een drupje) bloed in de mond zou krijgen.

- Je iemand diep en hard in je keel laat stoten (keelneuken.) Het slijmvlies achter in de keel en de amandelen zij nl. kwetsbaarder om hiv-virussen door te kunnen laten en gevoeliger voor ontsteking welke niet altijd bemerkt hoeft te worden.

Data over hiv-infectie door pijpen zonder sperma in de mond krijgen is schaars en twijfelachtig. Geen zorgen als boven genoemde factoren niet duidelijk hebben gespeeld (naast het geen sperma krijgen in de mond.)

Ik maak hieruit dan ook op dat ik door normaal pijpen en niet deepthroat en hard pijpen geen risico heb gelopen is dat een correcte veronderstelling?

Groetjes en bedankt voor je reactie

Jos

• John.

Hoi Jos.

De omstandigheden die je noemt bij het pijpen (enkele aft, schraal tandvlees,…) zonder dat bloed of sperma in de mond is gekomen, zijn te onbeduidend om, wat eventueel voorvocht betreft, als risico- factor aan te merken.

Stay well.

Groeten John.

• Jos

Dank je voor je reactie John!

Ik heb een aanvullende vraag die me weer te denken geeft!

Ik begin nu ook last te krijgen van een afgebroken tand (is wellicht gaan ontsteken) echter ik had daar in die zin nog geen last van op het moment van risico. Maar de tand was wel al afgebroken natuurlijk en wellicht was de ontsteking wel al aanwezig zonder deze op dat moment te voelen. Is dit iets om rekening mee te houden als risico factor?

Bedankt voor je reactie

Jos

• Jos

Hoi John,

Ik neem aan dat het uitblijven van een reactie betekend dat ik hiermee geen verder rieel risico heb gelopen? Of is dat een verkeerde conclusie?

Groetjes en bedankt voor je reactie

Jos