Verschijnselen besmetting?

• Ruud

Hoi John, Laat ik voorop stellen dat ik volgens mij alleen maar veilige seks bedrijf, dus @!#$/pijpen met condoom. Ik bezoek regslmatig prostituees. Ook een massage van de penis gebeurt wel eens. Dit dan zonder condoom. Ik ben in januari 3/4 weken verkouden geweest. Een peniciline kuur gehad om het groene snot uit de holtes te krijgen. De afgelopen 2 weken heb ik last van kleine aanvankelijk van bruinige vlekken/vlekjes in mijn nek. Met een bepaalde lichtval zie dat de huid wat trekt en er kleine witte schilfertjes opzitten. Ik heb inmiddels de huisarts bezocht en deze denkt aan een van de pitiriasis soorten. Mijn vraag. Stel je voor dat er toch iets met een condoom niet in orde geweest is, een kleine scheurtje oid kunnen mijn klachten dan verband houden met een HIV infectie. Nogmaals volgens mij is het altijd safe geweest maar stel je voor. Moet ik me serieus zorgen maken? Misschien nog als aanvullende info de afgekopen maanden leidt ik een nogal gestresst betsaan. Ik heb streesklachten oa hoge bloeddruk. Misschien kan ook de srtess iets met de uitslag te maken hebben? Ik hoop dat je me gerust kunt stellen. Alvast bedankt voor je antwoord.

• Ruud

John, ik zie dat bij plaatsing het woord neu… is vervangen door andere tekens. Ik heb dus wel vaginale sex gehad, met condoom. Voor alle duidelijkheid. Bedankt voor je antwoord.

• John.

Hoi Ruud.

De sex die je beschrijft is veilig. Als de vermeende safesex niet onder invloed heeft plaatsgevonden van dronkenschap/ drugsgebruik, mag je er heus van op aan, dat er nix is gebeurt met het condoom als je niets hebt bemerkt van scheuren/ afglijden e.d. Ook je klachten (verkoudheid, huiduitslag/ droge huid) treffen niet het beeld van een symptomatische hiv-infectie. En ja, stress kan WEL een trigger zijn.

Wat hiv-infectie betreft is er dus niets aan risico op het “radarscherm” te zien.

Geen zorgen at all.

Stay well.

Groeten John.

• Ruud

John bedankt voor je zeer gerustellende antwoord. Nog een kleine aanvulling. In mijn vraag vergeet ik te vermelden dat de vlakjes van bruinig veranderd zijn naar rood. Ik dacht aanvankelijk aan uitbreiding van mijn psorisis. Maar dat is niet het geval de vlakjes zijn rood, grillig en met het genoemde zeer kleine witachtige schilfertjes. Blijft jouw diagnose dan hetzelfde? Alvast bedankt voor dit antwoord.

• John.

Hoi Ruud.

Mijn mening is niet veranderd.

Klachten niet hiv-gerelateerd.

Uit je posting blijkt geen risico voor hiv-infectie.

Groeten John.