antistoffen

• anoniem

Hoi John,

Ik heb een paar weken geleden ook al geschreven. Nu bijna 4 maanden echte!!!! klachten.

Veel pijn in liezen, oksels en hals. Volgens de internist mankeert mij niets, maar verschillende klachten zoals reeds eerder gezegd begonnen daadwerkelijk na risico contact. Gewichts verlies, borstuitslag, nachtzweten etc.

Je hebt me reeds gezegd dat ik het niet in HIV moet zoeken maar wat dan wel?

Zou een PCR test na 19 wk een optie zijn?

Graag response en alvast bedankt

VG

• John.

Hoi anoniem.

Klachten doen geen uitspraak over wel/ geen hiv-infectie, ook niet als ze na een onveilig sexueel contact zouden onstaan (ook is de AFwezigheid van klachten NA een onveilig sexueel contact geen fundament waarvan men kan zeggen dat men geen hiv-infectie heeft.)

Ik weet niet meer je verhaal: Er zijn meerdere mensen die zich melden onder de nicknaam “anoniem” maar als ik heb gezegd (en de internist ook) dat je geen reeel risico hebt, resp. dat je “nix” mankeert, dan meen ik dat serieus.

LEGIO oorzaken, BUITEN hiv om, kunnen jouw klachten veroorzaken(!)

Stress/ angst/ fixatie/ piekeren over hiv kunnen evenzo legio klachten triggeren/ verergeren/ langer doen aanhouden.

Probeer dat onder ogen te zien.

Verder heb ik hier geen kristallen bol naast m´n p.c. staan, dus als je klachten je blijven hinderen en niet weggaan, ZIE je arts/ internist voor eventueel verder onderzoek.

Een PCR test na 19 weken is onzinnig.

Feel better.

Groeten John.

• Randy

Hey John,

Mag ik even vragen wat een PCR test is ?

Heeft dit iets te maken met een test na onveilig risico ?

Graag wat uitleg a.u.b.

Dank u,

Randy

• John.

Hoi Randy.

PCR (Polymerase Chain Reaction) is een test/ onderzoeksmethode waarbij men niet de antilichamen tegen hiv kan aantonen maar het RNA (genetisch materiaal) van het hiv-virus zelf. Wordt bijvoorbeeld toegepast bij babies van hiv-geinfecteerde moeders, want de babies kunnen in de eerste maanden WEL de antilichamen van de moeder tegen hiv meekrijgen (en dus postitief scoren op een Elisa/ Western Blot) maar hoeven niet per se hiv-infectie te hebben (meestal niet.) Indien wel, dan kan dat met PCR worden aangetoond. PCR is duur en ingewikkeld en ook niet 100% betrouwbaar, maar kan wel vaak in een zeer vroeg stadium hiv-infectie opsporen.

Wordt ook wel gebruikt in verkrachtingszaken en al viral load bepalingen.

Andere methodes nasB, bDNA bijvoorbeeld, worden gebruikt om het DNA (niet RNA) van hiv-virions ingebouwd in het DNA (door virale enzymen van het hiv-virus reverse- transcriptase, integrase en polymerase) van een geinfecteerde afweercel op te sporen. De methodiek richt zich op B- subtypen van hiv- 1.

(Voor de duidelijkheid, er zijn dus verschillende soorten van hiv-virussen.)

Groeten John.

• Randy

John,

Mijn uitslag 12 weken na risico ( dag op dag geteld ) dus exact 12 weken is de volgende : Soort staal : HIV antigeen en antilich. Serum : Negatief.

Moet ik me dan eigenlijk toch weer zorgen beginnen maken over een mogelijke besmetting. Of zegt deze test negatief over alle soorten HIV ?

Het wordt toch stilletjes aan tijd dat ik hier definitief uit geraak hoor.

Vriendelijke groeten,

Randy.

• anoniem

Hoi John,

Bedankt voor je reactie en positieve instelling. Het probleem is echter dat ik me niet beter ga voelen.

Twee vragen heb ik nog aan je;

Zou het aanmaken van antistoffen in tijd afhankelijk kunnen zijn van de weerstand op het moment van infectie. Ik bedoel bij lage weerstand zou het dan langer kunnen duren?

De PCR test is dus niet voor alle typen virus detectie geschikt?

VG

Anoniem

• John.

Hoi Randy.

Yep, Randy. Als het er omgaat om nog te puzzelen of je nu wel/ geen hiv-infecrtie hebt, luidt het antwoord dat je hier nix meer hebt te zoeken(!)

Je hiv-test (antilichamen) 12 weken na dato risico sluiten rockhard hiv-infectie uit.

Kom gerust nog eens terug om wat te leren over hiv als je dat interessant vindt, maar jouw hamvraag (wel/ geen hiv) is KLIP en KLAAR beantwoord.

Stop je paranoia! Hiv is NOT your problem!

Stay well.

Groeten John.