vraag

• Claire

Beste John,

Ik heb sinds een paar maanden een vriend. Ik ben 3 maanden na mijn laatste contact op soa en hiv getest en alles was goed. Mijn vriend is in mei 2005 getest en toen was ook alles goed (heb de uitslag gezien) en drie maanden daarvoor en daarna heeft hij geen onveilige seks meer gehad volgens hem.

Nu ruikt zijn geslachtsdeel soms erg vreemd. Een vieze geur. Ik heb het laatst met hem erover gehad en hij denkt zelf, dat het komt doordat hij vaak een sterk ruikende urine heeft (klopt) en na het plassen niet altijd afveegt met een papiertje.

Daarnaast heeft hij op zijn ballen een soort moedervlek zitten. Volgens hem dus een moedervlek.

Ik ben erg bang voor een geslachtsziekte omdat ik ooit chlamydia heb overgekregen van iemand die zei dat ie niks had.

Wat denk jij ervan John ?

• John.

Hoi Claire.

Ik denk niet onmiddellijk aan een soa (geslachtsziekte.)

Trouwens, niet chlamydia, eerder gonorroe, kan vies ruiken (er is bij deze soa heel vaak een etterige groen/gele afscheiding en zeer branderig gevoel bij plassen.)

Maar voor een accurate diagnose van de klachten/ sterk ruikende urine, kan je vriend best een bezoekje brengen aan de huisarts, evt. doorverwijzing naar uroloog.

Mogelijk bestaan de klachten uit een (lichte) schimmelinfectie of blaasontsteking.

Nogmaals: Even langs de huisarts.

Groeten John.