vraag

• Theo

Al sins een week heb ik een licht knijpend gevoel in m'n balzak. Niet continu, soms even een tijdje. Verder heb ik nergens last van, het doet ook geen pijn als ik er in knijp. Moet ik hier iets mee, kan dit een Soa zijn ?

• John.

Hoi Theo.

Legio oorzaken mogelijk.

Beter even langs de huisarts voor een diagnose.

Een soa- check, overigens kan nooit kwaad.

Groeten John.

• Maarten

Dag John,

zou je toch wat meer kunnen vertellen over mogelijke oorzaken ?

Ikzelf ben trainer en fysiotherapeut en hoor deze klacht nog wel eens. Om dat iedereen door te sturen voor een SOA test is dan ook zo wat ?

Hoor het graag van je,

Maarten.

• John.

Hoi Maarten.

Zoals gezegd legio oorzaken zijn mogelijk. Zeer vaak onschuldige aandoeninkjes zoals een lichte spierblessure/ verrekking in de omgeving. Maar belangrijk te beseffen is dat niemand op afstand over het internet met accurate diagnoses kan gaan strooien(!)

Het internet en dit forum kan geen orakel zijn die een huisarts kan vervangen.

In meer zeldzame gevallen kan er nl. wel meer aan de hand zijn dan iets onschuldigs. BOTTOMLINE: Als klachten verergeren, je hinderen, langdurig aanwezig blijven, wederkeren, of je vreemd voorkomen en je bent er ongerust over, bezoek de huisarts.

Dat ik inspeel op soa, wat de vragensteller zelf ook opwerpt, is dat een enkele keer een soa zich kan verspreiden naar de balzak. Bovendien is het standaard wijsheid dat mensen met wisselende sexuele contacten, OOK als deze veilig zijn t.a.v. hiv, zich periodiek laten checken op soa. Dat geeft ik dus ter overweging mee.

Daarmee wil ik niet de suggestie wekken dat de klachten te maken zouden hebben met een soa, maar uitsluiten op voorhand kan ook niet.

Groeten John.