beschadigd mondslijmvlies

• ricardo

Hoi. Als je sex heb met prostituee en die tongt je. En stel dat ze een beetje bloed heb in der mond, loop je dan toch nog risico. Op het moment van contact had ik erg ontstoken tandvlees en met poetsen lag het gewoon open ,je zag gewoon duidelijk dat het kapot was. Met het betreffende sexcontact ben ikvaak met mijn tong langs het kapotte tandvlees gewreven omdat het zo irriteerde. In principe is de rest van de sex volgens “het boekje” gegaan. Alleen maak ik me zorgen over het tongen i.v.m slechte gesteldheid van mijn tandvlees en dat het contact al een klein uurtje plaatsvond nadat het tandvlees open lag en met mijn tong op dat moment een aantal malen er langs heb gewreven. Of zieik nu problemen die er helemaal niet zijn? groeten ricardo

• John.

Hoi ricardo.

Geen risico voor hiv-infectie bij het tongzoenen.

Speeksel is bij een hiv-geinfecteerd iemand niet virulent.

Ook al zou de ander iets bloed in de mond hebben (door zojuist gepoetst te hebben en zelf gekwetst/ ontstoken tandvlees te hebben) is er voor jou nog steeds geen reeel risico, ook al is je eigen tandvlees in belabberde staat.

Iets eventueel (maar lees: Zeer onwaarschijnlijk) bloed van haar zal gemakkelijk vermengd raken met speeksel waarin bepaalde enzymen zitten die hiv kapot maken. Daarnaast is er weinig sprake van wrijving: De bloedDRUK bij jou is een krachtige barriëre om eventueel hiv dan niet binnen te laten dringen.

Samenvatting: Tongzoenen is NIET geassocieerd met risico voor hiv-infectie.

In extreme gevallen, maar dan moet je denken aan een plotselinge nabloeding van een ander in diens mond, bijvoorbeeld bij zeer recente tandheelkundige- of chirurgische ingreep in mond/ keel, waarbij je zowat een slokje bloed van de ander in de mond moet krijgen (en dat merk je/ proef je!) is er een risicootje.

Is er zo´n “Dracula-achtig” bloedbad- zoenscenario niet geweest: Geen zorgen at all voor hiv!

Last but not least, en LOS van het hele hiv-verhaal:

ZIE OP KORTE TERMIJN JE TANDARTS.

Gegeneraliseerde gingivitis die langdurig blijft, leidt tot paradontitis en daarmee versterf/ afbraak van kaakbotweefsel en op den duur uitvallende tanden en kiezen en verhoogde kans op abcessen en andere, zeer nare zaken.

Stay well.

Groeten John.