Kaposi sarcoom

• valerie

In welk stadium krijg je Kaposi sarcoom, ik heb namelijk drie van die ronde paarse vlekken op mijn benen.. en ik maakt me zorgen.. ze lijken op een blauwe plek( is het misschien ook wel) omdat ze wel gevoelig zijn als ik erop druk.. is dat bij kaposi sarcoom ook zo.. dat je het voelt als je erop drukt… of voel je dan niks..

liefs

valerie

• valerie

ik wil er nog iets aan toevoegen.. is kaposi sarcoma onderhuids of ligt het gezwel er bovenop.. het is namelijk niet dik ofzo.. gewoon rond en paars van kleur..

• John.

Hoi valerie.

Kaposi Sarcoma (KS) is een type huidkanker (van de kleine bloedvaten) die getriggerd wordt door het herp.-8 virus, bij ZEER ERNSTIGE afweerstoornissen, bijvoorbeeld aids. Welnu, iemand die ernstige afweerstoornissen heeft zal meerdere klachten hebben.

Groeten John.

• valerie

nou wel bindvliesontstekingen.. maar de arts zegt dat het een allergie is.. het gaat ook wel weer weg.. maar komt dan weer terug na 2 weken ofzo.. en een klein beetje hoesten … slijm ophoesten.. maar bijna niet… ben wel erg moe.. maar maak mij nu zo'n zorgen om KS.. ligt het trouwens op de huid.. of onder de huid.. en is het een verdikking.. of voel je dat niet…. klieren zijn wel al een hele tijd gevoelig.. maar .. ik weet dat ook andere oorzaken kunnen zijn..

liefs

• John.

Hoi valerie.

KS begint doorgaans als rode/ roodachtige vlekken die later blauw-paars tot donker paars of bruinachtig worden (bij blanke mensen.)

Bij mensen met een getinte of donkere huidskleur zien de vlekken er zwart uit (of zeer donker paars of zeer donker bruin.)

De vlekken hebben een onregelmatige structuur. Zijn niet pijnlijk en jeuken niet.

Ze zijn een uiting van een bepaald type huidkanker (die van de kleinere bloedvaten in de huid) en worden veroorzaakt door het herpes-8 virus, in combinatie met een sterk verstoorde afweer (meestal aids, maar niet per se.)

Hoewel niemand op afstand via het internet diagnoses kan stellen, zou het “raar” zijn als het bij jou KS zou betreffen.

Bedenk dat zovele huidafwijkingen op elkaar lijken terwijl het verschillende aandoeningen zijn en huidaandoeningen met dezelfde oorzaak kunnen bij verschillende patienten zich ook weer verschillend uiten.

Je arts zal moeten uitmaken wat de oorzaak is van je symptomen(!)

Bottomline: Hiv-test indien sprake is geweest van onveilige sex.

Stay well.

Groeten John.

• valerie

Bedank John voor je antwoord.. de vlekken verminderen nu.. en ik denk dus dat het gewoon blauwe plekken waren( al weet ik niet hoe ik eraan gekomen ben maar jah.. ) is altijd beter dan ks.. natuurlijk!!!

Hoort bindvliesontsteking ook bij hiv? Ik had er de laatste tijd af en toe last van.. maar door een middel van de dokter wat werkt tegen allergie is het nu helemaal over.. en ook bloedneuzen had ik geregeld( valt mij op dat het in de winter voorkomt bij mij).. dat is nu ook over.. als je hiv hebt of aids.. dan zullen de klachten toch niet verdwijnen of wel?

Nachtzweten.. als je dat krijgt.. door aids.. dan blijft het toch ook.. koorts enz…

liefs

valerie