wondjes aan hand

• jannus

Beste John,

Wat is het risico dat je met klenie wondjes aan je hand geinfecteerd wordt met het HIV virus.

1. Door bijvoorbeeld in aanraking te komen met besmette mensen die je een hand geeft en er lichaamsvocht op je wondje komt

2. bij het bezoeken van toiletten ed

3. hoe snel is een klein wondje (2 mm) dicht zodat er geen virus meer kan binnendringen of is dit met kleine wondjes sowieso onmogelijk

4. de aids lijn zegt dat besmetting alleen mogelijk is bij hevig bloedende wonden die met elkaar in aanraking komen, er moet dan echt sprake zijn een bloedspoor. Deel je deze mening

5. Kan dit dan niet veroorzaakt worden door sperma, vaginaal vocht ed op een wondje?

Ik hoor graag van je

Jannus

• John.

Hoi jannus.

1.) Geen risico voor hiv, behalve wanneer vele verse open wondjes in stevig wrijvingscontact komen met vers sperma of bloed van een hiv-geinfecteerd persoon.

2.) Geen risico.

3.) Binnen luttele minuten. (Alleen bij stevig wrijvingscontact of druk/ rek kan een wondje weer opengaan.)

4.) Ja.

5.) Ook sperma. N.B. vaginaalvocht, voorvocht is bij een hiv-geinfecteerd persoon doorgaans minder virulent en bovendien zal eerder sprake zijn van een zeer geringe hoeveelheid van deze lichaamsvloeistoffen.

Opm. Bij 3) en 5) praat je over een (klein) wondje.

Het is zo wie zo niet reeel om door een klein wondje (millimeters) aan de huid hiv-infectie op te kunnen lopen ook al is er wrijvingscontact met bloed of sperma. Nogmaals, je moet vele kleine open wondjes hebben of bijvoorbeeld een grote open schaafwond.

Groeten John.

• jannus

Beste John

Dank je John voor de reactie ik heb nog een paar aanvullende vraagjes:

1. waarom is een klein wondje niet voldoende om HIV te krijgen

2. Ik had een klein wondje aan mijn vinger (velletje open 2 a 3 mm, klein beetje bloed) en vervolgens handen gegeven aan mensen in zuid afrika. Dus geen sexuele handelingen verricht of zo. Er is ook geen sprake geweest van bloedirige toestanden noch bij mij noch bij de Zuid Afrikanen.

IS er bij mij dan ook GEEN ENKEL risico op hiv en hoef ik geen test te doen ?

Het houdt me bezig en ik ben gelukkig getrouwd en zou het niet eens in mijn hoofd halen om buiten mijn relatie om sex te hebben. Mijn vrouw vindt overigens dat ik me aanstel (waarschijnlijk heeft ze gelijk)

graag nog even je antwoord.

groet

JannusJohn. schreef:

>

> Hoi jannus.

>

> 1.) Geen risico voor hiv, behalve wanneer vele verse open

> wondjes in stevig wrijvingscontact komen met vers sperma of

> bloed van een hiv-geinfecteerd persoon.

> 2.) Geen risico.

> 3.) Binnen luttele minuten. (Alleen bij stevig

> wrijvingscontact of druk/ rek kan een wondje weer opengaan.)

> 4.) Ja.

> 5.) Ook sperma. N.B. vaginaalvocht, voorvocht is bij een

> hiv-geinfecteerd persoon doorgaans minder virulent en

> bovendien zal eerder sprake zijn van een zeer geringe

> hoeveelheid van deze lichaamsvloeistoffen.

>

> Opm. Bij 3) en 5) praat je over een (klein) wondje.

> Het is zo wie zo niet reeel om door een klein wondje

> (millimeters) aan de huid hiv-infectie op te kunnen lopen ook

> al is er wrijvingscontact met bloed of sperma. Nogmaals, je

> moet vele kleine open wondjes hebben of bijvoorbeeld een

> grote open schaafwond.

>

> Groeten John.