John,
ik had graag je mening gevraagd.
Begin vorige maand heb ik onbeschermd een partner waarvan ik de hiv-status niet ken vaginaal gepenetreerd. We hebben verder gedaan met condoom.
De sex was nogal hevig (condoom was ok) en ik herinner me wel dat mijn penis meer heeft “geleden” dan anders.
Een paar dagen nadien kreeg ik een beetje, maar duidelijke afscheiding uit mijn penis. Ik heb nooit een branderig gevoel gehad bij het plassen.
De huisarts heeft me onmiddellijk een antibioticakuur gegeven hoewel hijzelf de afscheiding niet heeft kunnen vaststellen (het was te weinig, enkel 's ochtends).
Na de kuur (eenmalig plus een kuur van 5 dagen) was de afscheiding duidelijk minder maar nog niet volledig weg. De huisarts had er geen verklaring voor en heeft me doorverwezen naar een uroloog. Heb daar alle testen gedaan: urine, wissertje en bloed. We waren ondertussen 11 dagen na het onveilig contact.
Alle testen zijn negatief teruggekomen. Geen chlamydia, geen gonorroe, geen syfilis, geen hepatitis, geen herpes, geen hiv.
Voor de soa's ben ik nu wel gerustgesteld. Over hiv maak ik me veel meer zorgen, hoewel de uroloog me zei dat gelet op deze hiv-test die kans nu wel minder dan 1% is en hoewel ik tot nog toe geen symptomen heb gemerkt. Al ben ik er wel mee bezig, vooral de klierenkwestie.
Maar dan mijn vragen:
- wat is de kans dat die afscheiding werkelijk een soa was als ik nog wat symptomen had? wat is de kans dat het een NSU was? Of zou een NSU op dezelfde manier moeten genezen als een soa met deze antibiotica?
- is de kans op hiv inderdaad minder dan 1% gelet op deze test?
- volstaan 12 weken of moet je 13 weken wachten (3 maanden)?
- waar zou ik een duidelijke klierzwelling moeten merken mocht er sprake zijn van hiv?
Alvast bedankt, John!