vraagje

• Fred

Beste john,

Ik heb al jaren een vaste vriendin. Sinds enkele weken vertonen zich er de volgende symptomen nadat we geslachtsgemeenschap hebben gehad. Ongeveer 2 dagen na de geslachtsgemeenschap krijg ik kleine puntjes op men eikel waarna hij na enkele dagen lichtjes vervelt. Soms is het ook zo dat men voorhuid wat beschadigd is en open ligt. Deze problemen heb ik niet wanneer ik masturbeer. Moeten we ons zorgen maken?

• Fred

Dit wou ik er nog aan toevoegen john, het is dus zo dat wanneer ik bijvoorbeeld lange tijd geen sex heb maar wel veel masturbeer, ik geen last heb.

De problemen zijn volgens mij begonnen, toen ik eens heel hard gemasturbeerd ben en men eikel gedurende een week een beetje pijn deed. Kan het misschien zijn dat de huid daar nu zwakker is geworden?

• Fred

hey john,

het was maar effe om te vragen of je mijn vraag niet over het hoofd had gezien

alvast bedankt

• John.

Hoi Fred.

Als, wat jij beschrijft als puntjes, geen blaasjes zijn, is het waarschijnlijk geen herpes.

Ook doen je klachten niet denken aan een andere soa.

Er kan wel sprake zijn van een schimmelinfectie, die kan de slijmvliezen (eikkel/ binnenkant voorhuid) droger maken en gemakkelijker doen beschadigen, waarbij kloofjes/ soms wondjes kunnen ontstaan. De (dunne) huid van de eikkel kan ook vlekkerig rood worden of kleine oneffenheden gaan vertonen. Ook kan er eerder smegma worden gevormd. Het is niet gezegd dat je een schimmelinfectie hebt. Een allergische reactie is ook mogelijk. Dat kan van alles zijn: Parfums in douchegels, veranderde zuurgraad bij je vriendin, en zelfs parfums in waspoeders kunnen de zuurgraad van je slijmvliezen verstoren.

Een accurate diagnose is over het inetrenet niet te geven. Verschillende oorzaken zijn mogelijk. Als je klachten aanhouden: Zie je arts.

Groeten John.

• Fred

Hey John,

sorry voor de late reply, maar hetgeen jij beschrijft als schimmelinfectie, kan wel eens goed kloppen. Het zijn namelijk identiek dezelfde symptomen. Hartelijk bedankt voor je reactie, ik vind het echt prachtig wat je voor iedereen hier doet.

Misschien nog een klein vraagje, kan het kwaad als ik er al een tijdje mee rondloop?