vervolg nog één feit vergeten

• joanna

Hoi John,

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het ontzettend goed van je vind dat je zo snel hebt geantwoord, en dat jij je bezig houd met dit forum. Het is fijn om zo je verhaal kwijt te kunnen.

Omdat het onveilige sexcontact ergens midden januari heeft plaatsgevonden, heeft het zeker nog geen zin om te testen? Ik heb die jongen overigens gevraagd of hij zich wilde laten testen, en dat heeft hij ook gedaan twee weken geleden bij de soa polikliniek. Op het moment van testen had hij een postadres, en sinds een week heeft hij dat niet meer door omstandigheden. Nu beweert hij dat hij daardoor niet weet waar de uitslag naar toe is gegaan omdat je niet ziekenfonds verzekerd bent als je geen postadres hebt. Volgens mij kan hij toch gewoon naar zijn huisarts bellen voor de uitslag, dit hele gebeuren maakt het niet echt makkelijker.

Kan ik me niet eerder laten testen? Omdat als het zo zou zijn mijn lichaam (met de waarschijnlijke ars verschijnselen) dan toch al de antistoffen heeft aangemaakt.

Weet jij toevallig ook of er andere soa´s zijn waardoor je langdurige keelpijn kan hebben.

En kun je je dan laten testen op het herpes virus? Ik had gelezen dat dit alleen kan op het moment dat er blaasjes zijn, en dat het zelfs dan niet altijd wordt herkend door de artsen.

Ik weet overigens zeker dat ik daarmee ben besmet omdat alle bijbehorende verschijnselen pasten bij hetgeen ik heb gehad ( na één week de blaasjes, gewrichtspijnen, griep en zware hoofdpijn). Ik heb me overigens wel laten testen op clamydia en gonorroe en deze testen waren negatief.

Bedankt alvast voor je antwoord.

• John.

Hoi joanna.

Een hiv-test > 6weken na dato risico is al in hoge mate betrouwbaar. Na > 8 weken zijn er slechts nog vrij sporadische uitzonderingen van seroconversie in geval van hiv-infectie. Alleen rockharde uitsluiting is te verkrijgen na 12 weken met een neg. testuitslag.

Het is een opsteker dat je geen chlam., gon. hebt.

Herpes kan alleen geconstateerd worden als er verschijnselen zijn. Juister gezegd: Het is te ingewikkeld en kostbaar om het virus te gaan naspeuren als iemand geen symptomen heeft. En wat ik vaker verkondig: Legio verschillende aandoeningen kunnen op elkaar lijken. En ook kan soms dezelfde aandoening bij verschillende mensen wat andere symptoemn geven. Het is soms voor een arts lastig om snel een juiste diagnose te stellen, je begrijpt dat het over het internet nog meer speculatief is. Wel mag je stellen dat het krijgen van blaasjes een verdacht symptoom is voor herpes. Nogmaals: Een arts zal dat moeten bevestigen.

Stay well.

Groeten John.