risico na bijtincident

• robert

Hoi John,

In een dronken bui dit weekend vrees ik nogal iets stom gedaan, omdat ik op het internet tegenstrijdige info vindt had ik graag jouw mening gehoord of ik nu wel of niet risico gelopen heb.

Tijdens vurig tongzoenen merkte ik dat mijn partner nogal van bijten hield. Toen ik daarna naar het toilet ging merkte ik een bijtwondje op aan mijn lip van ongeveer een cm lang en het bloedde voor enkele minuten. Verder had ik ook de gevolgen van een enorme zuigzoen in mijn hals staan, daar ook wel wat tanden gevoeld , maar geen open wonde daar veronderstel ik. Voor de rest heb ik niets ongewoons opgemerkt maar ik was behoorlijk dronken en kon uiteraard ook niet zien of mijn partner bloedde of wonden had in/aan haar mond.

Daarna heb ik nog “gewoon” getongzoend met een ander meisje.

Heb ik hierdoor nu risico gelopen op hiv ?

Alvast enorm bedankt!

• John.

Hoi robert.

WOW Robert, wist niet dat Dracula een vrouwelijke evenknie had. Vurige dame op z´n minst met zulke vampireuze- neigingen… Wees op je hoede. :-)

O.k. Alle gekheid op een stokje.

Wat hiv betreft: Risico voor hiv-infectie is zeker niet reeel.

Je scenario van een (bloedend) wondje van haar “gestempeld” op jouw bijtwond faalt als het gaat om risico, want de bijtwond wordt door tanden veroorzaakt, er is bloeddruk en uitstromend bloed en het is apert niet realistisch om aan te nemen dat zij ook een bloedende wond zou hebben gehad en precies daarmee op jouw wond zou hebben “gestempeld.”

Ondanks het feit dat dronkenschap een voedingsbodem is voor een poel aan angstige gedachten en bijtgrage “bloeddorstige” dames sterk in de minderheid zijn, is risico voor hiv in deze niet je probleem!

Stay well, en misschien voor de volgende X een meer “getemde” dame uitzoeken…

om je te beschermen tegen (irreële) angst achteraf en (bemoeizuchtige) vragen van anderen over zuigzoenen in je hals.

Groeten John.

• Robert

Hoi John, enorm bedankt voor het geruststellende (en grappige) antwoord !