hiv-antilichamen na symptomen

• Anco

Hoi John,

Regelmatig bezoek ik wel eens een prostituee. Altijd gemeenschap MET condoom. Maar wel eens bezorgd over kleine incidenten waarbij het condoom bijvoorbeeld wat afglijdt (tot maximaal de helft van de penis zeg maar.)

Toch heb ik een HIV-test laten doen, omdat ik gedurende een weekje koorts en andere klachten had gehad en hier heel ongerust over was (zorgen over een mogelijke primaire hiv infectie.) Resultaat was negatief. Echter test is afgenomen 6,5 week na begin van genoemde klachten. Soort test: de Abott Determine sneltest.

Ik ben alleen maar bang geworden door de klachten die ik gehad heb. Ik heb namelijk anders zelden koorts. Daarom wil ik graag weten of ik met mijn negatieve testreslutaat van deze Abott Determine sneltest, uit kan sluiten dat de koorts die 6,5 week daarvoor begon, een primaire infectie is geweest.

Heel erg bedankt alvast als je mijn vraag wilt beantwoorden.

Vr. Groeten,

Anco

• John.

Hoi Anco.

YEP, je kunt uitsluiten dat de koorts (en andere klachten) die 6,5 weken begonnen voor de test een uiting zijn van symptomatische primaire hiv-infectie (acuut retroviraal syndroom.) De literatuur zegt dat indien de hiv-test 3 weken is gedaan NADAT symtomen zijn begonnen en negatief terugkomt (onverschillig of symptomen nog wel of niet meer aanwezig zijn) dat betekent dat men mag uitsluiten dat de symptomen te maken hebben met hiv-infectie.

Dat betekent niet per se dat men geen hiv-infectie kan hebben, want primaire hiv-infectie kan ook zonder opmerkzame symptomen verlopen.

ECHTER: In jouw verhaal is geen sprake van een reeel risico voor hiv-infectie.

Ondanks het gedeeltelijk afglijden van het condoom (de eikel/ slijmvliezen van je pik in inder geval nog ruimschoots bedekt) mag je er vanuit gaan dat je door beschreven contact(en) geen hiv-infectie zult hebben opgelopen.

Stay well.

Groeten John.

• Anco

Hoi John,

HEEL erg bedankt voor je snelle reactie. Dat was binnen 10 minuten! Ik ben denk ik gerustgesteld. Want zoals ik al zei baarden slechts de klachten mij zorgen. Sinds het moment dat de koorts begon, ontstond er (een soms verlammende) angst die ik maar niet uit mijn systeem kon krijgen. Als eenmaal de gedachte in je opkomt dat je wel eens HIV-geinfecteerd kunt zijn, dan is het ondanks de safe-sex blijkbaar heel erg moeilijk om het zomaar los te laten. Ik zie dit ook terug bij andere mensen als ik op dit forum en elders de postings lees. Maar ik ga het nu echt van mij af zetten. En voor de toekomst proberen om nooit weer naar een prostituee te gaan en nu eens een relatie op proberen te bouwen. Zo niet, dan weet ik nu al dat hetzelfde weer gaat gebeuren als ik weer eens grieperig word.

Iedereen die over een mogelijke HIV-infectie inzit, wens ik heel veel sterkte toe!

Nogmaals dank. Ik heb heel veel respect voor je werk op dit forum. Als er iemand geridderd zou moeten worden in dit land, dan ben jij het wel !

Vr. groeten,

Anco

John. schreef:

>

> Hoi Anco.

>

> YEP, je kunt uitsluiten dat de koorts (en andere klachten)

> die 6,5 weken begonnen voor de test een uiting zijn van

> symptomatische primaire hiv-infectie (acuut retroviraal

> syndroom.) De literatuur zegt dat indien de hiv-test 3 weken

> is gedaan NADAT symtomen zijn begonnen en negatief terugkomt

> (onverschillig of symptomen nog wel of niet meer aanwezig

> zijn) dat betekent dat men mag uitsluiten dat de symptomen te

> maken hebben met hiv-infectie.

> Dat betekent niet per se dat men geen hiv-infectie kan

> hebben, want primaire hiv-infectie kan ook zonder opmerkzame

> symptomen verlopen.

> ECHTER: In jouw verhaal is geen sprake van een reeel risico

> voor hiv-infectie.

> Ondanks het gedeeltelijk afglijden van het condoom (de eikel/

> slijmvliezen van je pik in inder geval nog ruimschoots

> bedekt) mag je er vanuit gaan dat je door beschreven

> contact(en) geen hiv-infectie zult hebben opgelopen.

>

> Stay well.

>

> Groeten John.

• John.

Hoi Anco.

Dank voor je compliment.

Probeer er ook van te leren: Safesex heet SAFEsex omdat het safe is (veilig, geen reeele risico´s) t.a.v. hiv-infectie.

Het maakt niet uit of je safe-sex hebt met een prostituee, een stewardess, een directiesecretaresse, een politieagente of een verpleegster. Etc.

Als je safesex hebt, maakt het klinisch gezien niet uit of iemand wel of geen hiv-infectie hebt, want je zult NIET geinfecteerd worden.

Klachten kunnen zeer misleidend zijn en gemakkelijk stresserend(!)

Je bent niet de enige.

Duizenden lopen in de fuik.

Loop je nog eens vast in irreële angst, kom gerust terug of lees eens de “honderden” postings op www.thebody.com als je invoert “worried well” of “worried wells.” Je vind dan talloze verhalen van soms zeer ongeruste mensen met lijsten vol klachten na safe-sex contact of een klein risico-contact EN het commentaar van arts/ hiv-expert doctor BOB daarop.

Stay well en HAVE FUN met SAFEsex :-)

Groeten John.