mirates

• anoniem

Hallo John,

Je hebt nog niet geantwoord mbt tot mirates test.

Please an answer

VG

• John.

Hoi anoniem.

De Mirates hiv-test staat als goed bekend, mits uitgevoerd 12 weken of langer na dato risico (bij jou het geval) mits correct uitgevoerd, mits niet over datum.

Er is wat discussie of de test even goed is of bijna even goed als de standaard ELISA test, welke methodiek ook gebruikt wordt in de Mirates-test.

Er zouden bij de Mirates-test eerder vals pos. uitslagen voorkomen of verwarrende uitslagen, maar een neg. uitslag na 12 weken mag (in de regel) gelden als GEEN hiv-infectie.

Je begrijpt dat ik mij toch iets voorzichtig uitdruk.

Met “doe het zelf testen” kan ik immers NIET zien/ weten of de test in goede staat is en correct is uitgevoerd, etc.

Groeten John.

• Marco

Hoi John,

Ik heb zelf nu ook een aantal keer zo'n mirates test gedaan, de laatste was gisteren (6 weken na dato risico) met gelukkig een negatief resultaat. Heeft het testen na 6 weken uberhaupt wel nut vraag ik me af? (omdat het pas na 12 weken zeker is). Het geeft mezelf wel steun…

Groetjes,

Marco

• John.

Hoi Marco.

Een aantal keren, en de laatste was gisteren, …

Klinkt mij wel zorgelijk.

Ik geef je het volgende mee, om over jezelf na te denken.

Vrij onbekend, maar bestaand, zijn mensen die test-verslaafd zijn/ worden.

Mensen die om de haverklap, ook bij safesex contacten, hun irreele angst even stillen door (weer) een testje. Of die “kicken” op de testspanning/ tijdelijke opluchting daarna.

Er zijn mensen die niet meer of nauwelijks meer te overtuigen zijn van preventieboodschappen, alleen een test kan hen (nog) overtuigen.

Er zijn mensen die zich vervolgens ook afvragen/ aftobben of de test wel goed gefabriceerd is of dat zij geen nieuwe onopgemerkte strain van hiv hebben.

In de VS is bekend dat er mensen zijn die al tienduizenden(!) dollars hebben uitgegeven aan “doe het zelf testen.”

Groeten John.

• Marco

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Ja, idd, ik ben er veel mee bezig… teveel waarschijnlijk…, het is de angst die het 'm doet. Ik voel me ook telkens niet goed en ik heb ook de hele tijd wat onder de leden, nu weer een beetje keelpijn, zweeterig en mijn geslachtsdeel is ook wat droog, rood en gevoelig… maar dat kan ook aan de bijwerkingen van die prednisol liggen hoop ik dan(de water/zout verhouding kan verstoord zijn daardoor heb ik gelezen).

Dat testen doe ik omdat ik dan weer wat dichterbij ben bij die 12 weken dan… als ik het forum lees, dan is een negatief resultaat na 6 weken ‘hoopvol’, en dat geeft me naast jouw reactie's(die me echt enorm helpen) toch ook nog wat extra rust… Als ik hier goed door kom, dan doe ik dit nooit meer…only safe, maar dat wist je al, toch zeg ik het nog een keer, ik heb mijn lesje echt wel geleerd…. Ik moet denk ik idd nog wel weer wennen om uberhaubt sex te hebben… Dit is zeker een gevolg van dit allemaal…

Enorm BEDANKT John voor je hulp,

Groeten terug,

Marco

• Marco

Hoi John en anderen,

Vandaag bij de dokter geweest, het blijkt dat de antibiotica schimmel heeft veroorzaakt.., d'r zijn dus ‘gelukkig’ ook nog andere oorzaken waardoor een geslachtsdeel rood/gevoelig/pijnlijk kan zijn. Wilde ik even kwijt. Ik zie het weer een stuk rooskleuriger in, maar ik ben er nog niet…

Groetjes,

Marco