onveilige sex

• sufferd

Hi John,

Ik heb afgelopen weekend onveilige sex gehad door penetratie, van een heterosexuele man, beiden hebben ons verleden besproken, en de 4e keer, werden de condooms historie,

om een of andere reden heb ik niet gewacht tot 3 maanden, en ons dan voor de zekerheid laten testen,

toch achteraf vertrouw ik hem niet waarom weet ik niet, denk niet dat hij opzettelijk iets zou achterhouden?, maar ik ken hem ook niet zo lang dom dus! Het is gewoon angst dat me leidt, ook ik zou hem niet zonder condoom nemen, als ik niet zeker wist of ik safe was

Zelf heb ik me in oktober op soa's laten testen, en nu duik ik weer de onzekerheid in, gloeiende!!

Hoe groot is de kans dat ik geinfecteerd ben door penetratie zonder dat hij in me klaarkwam, en met veel vaginaal vocht bij mij, weet bijna zeker dat ik geen wondjes van binnen heb, doordat het flink vochtig was,

Ja ik weet het beste is testen na 12 weken, maar wat is het risico, ligt dat lager dan penetratie en klaarkomen , en minder glijmiddel?

Hoor graag van je

grt

• John.

Hoi.

Het is onmogelijk met een getal of bij benadering van een getal aan te geven hoe groot de kans is op hiv-infectie.

Legio factoren spelen mee.

Statistisch gezien is de kans om geen hiv-infectie op te lopen bij een eenmalige onbeschermde (condoomloze) penetratie veel en veel groter dan wel.

En dan praten we over onbeschermde sex met een hiv- geinfecteerde persoon.

Bij jou is onbekend of de man in kwestie wel/ geen hiv-infectie heeft.

Dat speelt dus qua risico in je voordeel.

Ook het feit dat hij niet is klaargekomen in je speelt in je voordeel.

Aan de andere kant: Dit alles poetst enig risico niet weg(!)

Hoewel zeer klein, enig risico is dus aanwezig.

Alleen een hiv-test kan je (12 weken na dato) klip en klare zekerheid verschaffen.

Groeten John.