ben bang

• meid

Hallo John

Ik ben best erg bang,ik heb een tijd lang sex met een jongen gehad van wie ik wist dat ie veel vriendinnen heeft gehad.Dus ik deed het altijd met condoom.maar nu ben k zo bang k slaap al een paar nachten niet voel me overdag erg down en kan er alleen nog maar aan denken.Want deze gedachten spelen door mijn hoofd: stel dat er een gaatje in het condoom zat,of stel dat hy snel voordat hy in my kwam het condoom afdeed?hy zei zelf dat ie dat nooit had gedaan,en ik heb oowk nooit wat gemerkt ervan.maar tog denk k heel tijd als er een gaatje in het condoom zat kan k besmet worden.ik maak mezelf zo gek.zou je het merken als er een gaatje in het condoom zit??? k ben echt heel bang ik doe het altijd veilig met hem en stel nou dat er iets mis is gegaan?

liefs

• John.

Hoi meid.

Ik ben er stellig van overtuigd dat je angsten niet reeel zijn. Onderzoek wijst uit dat condoomfalen (afglijden/ scheuren) bijna altijd wordt gemerkt (behalve dan als mensen flink dronken zijn of onder invloed van drugs verkeren.)

Een gaatje in het condoom komt ook niet zomaar en zal leiden tot scheuren van het condoom want er is altijd spanning van het condoom om de pik.

En dat zal je merken.

Hiv is zeker niet je probleem, angst is je probleem.

Dikwijls kunnen schuldgevoelens of afstand van de sex “van toen” bijvoorbeeld omdat men niets meer heeft met een “ex”, leiden tot angst voor hiv/ soa voor mensen die er een zekere gevoeligheid voor hebben.

De fantasie gaat dan gemakkelijk op de loop in het bedenken van bedreigende scenario´s.

Dat maakt je (extra) angstig voor hiv, maar dat betrekent NIET dat je hiv-infectie hebt.

Nogmaals: Hiv is dan wel tussen je oren, NIET in je body.

Feel better. :-)

Groeten John.