Hoi John,
Ik vind het heel vervelend om je lastig te vallen met mijn vragen, maar toch nog één keer (zie ook onder “even mijn verhaal kwijt”)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik hoe dan ook moet gaan testen, zeker gezien het feit dat ik een alleenstaande moeder ben en ik mijn verantwoording heb te dragen tegenover mijn kind.
Jij hebt verteld dat dit het beste kan bij hivnet.org (oftewel checkpoint). Nu zie ik dat deze alleen op een vrijdagavond is geopend en dat is voor mij nogal lastig aangezien ik met mijn kind zit en het in een andere stad is gevestigd.
Weet je of ze op afspraak ook een andere dag of tijdstip kunnen, nee zeker?
Dan twijfel ik dus of ik in Rotterdam naar de GGD (hiv sneltest) of naar afd. dermatologie en daar kiezen voor een anonieme test (inloopspreekuur) waarbij ik een week moet wachten op de uitslag.
Wat ik het allerbelangrijkst vind is om goed opgevangen te worden, omdat ik het echt heel erg eng vind.
Over jouw opmerkingen trouwens in het vorige kopje betreft het herpes virus.
Weet ik vrijwel zeker dat ik hiervoor geen herpes had, ondanks dat het nu maar twee blaasjes waren. 3,5 jaar geleden ben ik zwanger geworden, en heeft mijn ex mij laten zitten. Ik heb daar destijds erg veel stress van gehad (mede ook omdat mijn ex toen was vreemdgegaan en ik toen ook bang was om soa opgelopen te hebben) maar nog nooit ontdekt dat ik herpes zou hebben. Vervolgens heb ik dik 3 jaar geen seksueel contact gehad).
Na het contact met de jongen in kwestie (half januari) merkte ik na één week alle symptomen van het herpes virus op (blaasjes, spierpijn, onderrugpijn, griepverschijnselen).
Voor wat betreft de andere verschijnselen (primaire hiv-verschijnselen) denk ik in eerste instantie niet dat dit is gekomen door stress. De stress is eigenlijk gekomen nadat ik de verschijnselen heb geconstateerd (8 weken keelpijn, grieperig, soms gewrichtspijnen, duizeligheid/onwel worden).
Vervolgens ben ik neuraston gaan gebruiken (een homeopatisch middel tegen spanningen) die ook best wel redelijk goed helpen.
Toch krijg ik dan 8 a 9 weken na dato last van die droge ogen.
En nu merk ik ook dat ik aan het afvallen ben. En daar wil ik graag iets meer over weten. Gaat het bij het afvallen om heel veel kilo's of kan dit ook om enkele kilo's gaan en wanneer vindt dat plaats (in mijn geval is het nu dan zo'n 10 weken geleden). En is dat dan tijdelijk of blijvend?
Ik probeer mezelf echt te overtuigen dat het niet zo is (omdat het een klein risico was, maar gezien de herpes en toch het korte maar onveilig contact zeker niet afwezig) maar dat lukt me gewoon niet, ik ben gewoon bang dat ik één van die pechvogels ben die het na één keer onveilig contact op heb gelopen, en daarom moet ik me echt laten testen
Dank je alvast
Joanna