angst is niet meer te houden

• joanna

John,

Ik heb een tijdje geleden mijn verhaal gedaan op dit prikbord, waarbij ik je had gezegd dat ik kortstondig onveilig sexueel contact had gehad.

Inmiddels heb ik me laten testen bij de soa poli van het erasmus mc, omdat ik het gewoon niet kon regelen om naar de hivnet.org te gaan op een vrijdagavond.

Ik moet eerlijk zeggen dat die vrouw daar ook ontzettend vriendelijk was en de tijd voor me heeft genomen. Mede omdat ik zoveel angst heb (ook omdat ik een alleenstaande moeder ben) krijg ik de uitslag na één week ipv na twee weken.

Wel had ik verteld dat ik zo'n buikpijn had en heeft ze dus nagekeken, en zag ze dus een wit uitstulpinkje (wat dus een wratje zou kunnen zijn).Uitsluitsel krijg ik pas als ze dit gaan nakijken bij de afdeling Gynaecologie maar ik zou niet weten wat het inderdaad anders zou kunnen zijn.

Ik ben weer opnieuw zo ontzettend bang. Drie jaar geen sex gehad en dan de eerste waarmee ik het wel doe (en dan ook nog eens met condoom) en dan toch zo'n wratje met dat kortstondige (onveilige) contact dat betekent dat ik wel van alles kan hebben opgelopen. Ik weet bijna niet hoe ik deze dagen nog moet doorkomen, zelfs mijn kind merkt aan me dat ik anders ben terwijl ik dat echt wel probeer te verbergen.

Ik zou willen dat jij me zou kunen geruststellen maar ik weet ook dat je dat niet kan, wil gewoon even mijn stress van me afschrijven.

Joanna

• floris

Ik heb je geloof ik al een berichtje gestuurd, maar waar ben je nu zo ontzettend bang voor ? bang om dood te gaan? je gaat tegenwoordig in de westerse landen niet meer dood aan HIV. Het is tegenwoordig een chronische aandoening, die door medicatie prima in de hand te houden is. Je hoort vaak van overlijden van mensen aan aids maar dat is nu vooral in de derde wereld landen aanwezig, maar daar gaan mensen al dood zonder hiv. Ze hebben geen eten, dus hivremmers werken ook niet.

Als je wilt kan je me een keer mailen awake_now@hotmail.com,, ik heb hetzelfde meegemaakt.

• angsthaasje

hoi joanna ik zit nu in de zelfde situatie alleen moet ik nog 11 weken wachten

als je met me wil msn-en om elkaar te kunnen steunen

dan sta ik voor je klaar

maak je niet druk !!

• joanna

Hallo Floris en Angsthaasje!

Harstikke bedankt voor jullie meeleven in ieder geval, en ik wil eigenlijk ook wel mailen hierover. Alleen angsthaasje heeft geen emailadres gegeven.

Ik ben vrijdag voor de uitslag geweest bij het erasmus mc, hadden ze alle uitslagen behalve die van de hiv test. Vreselijk wat een ellende, ik had speciaal mijn moeder meegenomen omdat ik zo bang ben.

Ik heb in ieder geval geen chlamydia, gonorroe, en hepatitis b.

Wel had ik een positieve test van syfilis, maar ze zei er ook gelijk bij dat dit ook een vals-positieve uitslag kon zijn omdat de waarde zeer laag was. Hier hebben ze me dus nog een keer op geprikt en ook voor de hiv-test. .

Wat betreft die hiv test die waren ze gewoonweg vergeten aan te vragen!! Ik had het zo op mijn zenuwen.

Nu belt ze me dan op woensdag of de uitslag al binnen is.

Ik heb ook gevraagd hoe dit kan met die syfilis, en ze zei dat dat wel vaker gebeurd. En als het de tweede keer weer zo is dan doen ze er dus niets mee. Dat is toch raar? Zou het dan niet logisch zijn om het een maand later weer te testen zou je denken. Maar het is wel echt al drie maanden geleden nu, en dat is volgens hoor lang genoeg. Ze zei dat het in ieder geval wel te genezen is met twee bilprikken.

Ik heb gelezen in het medisch boek thuis, dat een vals positieve uitslag hiervan wel vaker voorkomt, maar dat iemand dan meestal wel wat anders mankeert. Ik wou dat ik niet in dat boek had gekeken want je begrijpt wat ik dan weer denk.

Ik zou willen dat het alweer woensdag was, want ik wil het gewoon weten. Hier wordt ik helemaal gek van.

Weten jullie hier eventueel iets meer van?

• angsthaasje

Hoi Joanna

wat een verhaal zeg!

even over de syfilis daar heb ik geen verstand van ik heb wel een syfylis-test gehad maar die was negatief (dat was bijna een jaar geleden)

Ik denk zelf dat er niets aan de hand is met jou wat betreft syfilis

dus woensdag krijg je misschien de uitslag van je hiv-test

moeilijk hé allemaal, pffffffff ik moet nog 10 weken wachten vreselijke weken :(

ik heb net als jou met een jongen sex gehad 1 keer en het condoom is afgegleden

hij was niet klaargekomen (ik ben vrouw van 26 )

maar ik voel me zo bang

ik heb echt een angst voor hiv

joanna hou je gewoon rustig woensdag is al je stress weg

en je zult zien je hebt niks

kusjes