Diaree na 4 weken...

• J

Hallo John,

Ik heb een vraagje en hoop dat je tijd hebt om mij hierop antwoord te geven.

Een tijd terug (4weken) vond ik wat bloed aan op een boterham… Ik heb er denk ik nog een hap van gehad.. Nu had ik vanochtend een normale ontlasting minuten erna buikkramp en diaree…. Ik weet ervan dat je tijdens acute hiv infectie ook last kan krijgen van diaree.. Mijn vragen zijn de volgende… zijn mijn angsten om HIV te hebben reeel? Mocht dit de enigste keer diaree zijn hoef ik me dan nergens druk om te maken aangezien klachten langer als 5 dagen aanwezig zijn? De klacht Algemene mailaise en griep komt dus het vaakste voor… betekent dat ik hoogstwaarschijnlijk griep of algeme malaise SAMEN met diaree zou moetren hebben… of dat dat het waarschijnlijkste is?

Ik hoop dat je op deze vragen antwoord zou willen en kunnen geven

Met vriendelijke groet

Marc

• John.

Hoi J.

Wat bloed op je boterham en dat opeten is geen reeel risico voor hiv-infectie.

Los daarvan, zijn je klachten ook niets zeggend over wel/ geen hiv-infectie, EN omdat er dus geen sprake is van een reeel risico, zullen je klachten (diahree,…) zeker andere oorzaken hebben. For sure! Omdat je mogelijk spanning hebt door de gebeurtenis van de boterham, is het helemaal niet raar als de diahree daardoor zou komen.

It´s NOT hiv!

Stay well.

Groeten John.