john nog vraagje over 14-04

• kevin

hoi john

ik had toch even een vraagje in de hoop dat je me inderdaad zou willen helpen

je zei dat ik alles uit mij hoofd op mocht schrijven en dat jij dat zou nakijken over een condoom..

nou het blijft namelijk elke keer in mijn hoofd hangen dat je condoom niet goed is geweest was bij een prostituee op de wallen

ik ben namelijk bang bijv..

1)dat is gescheurt is geweest dat ik dat niet gezien heb.

2)hij is er in iedergeval niet helemaal afgeweest dat weet ik zeker.

maar dat die een stukje is afgegleden is.

3)onder het vrijen bemerkte ik dat die straks zat dat me eikel tegen de voorkant van condoom zat toen heeft ze een nieuw tuitje gemaakt meer ruimte zodat die niet zou knappen maar met dat tuitje maken iets fout gegaan is.

4) dat er mischien een gaatje in heeft gezeten want had de volgende dag een schraal plekje op mijn penis mischien van vocht.

5)dat er vaginaalvocht onder het condoom is gekomen en naar voren is gegaan

6)of een condoom wel genoeg is om het virus te stoppen.

ik hoop dat je deze vragen voor me wilt antwoorden john mischien dat ik het dan een beetje kan laten rusten

alvast erg hartelijk bedankt john

groeten kevin

• John.

Hoi kevin.

1.) Sterk onwaarschijnlijk. Als een condoom scheurt dan bijna altijd over een behoorlijke lengte en dat zie je/ bemerk je (mits niet stomdronken/ onder invloed van drugs, e.d.)

2.) Een stukje afglijden hoeft nog geen risico te betekenen. Het kan wel verder afglijden en helemaal afglijden bevorderen. Zolang slijmvliesgebied (eikkel, binnenkant voorhuid) aldoor ruimschoots bedekt is geweest, geen reeel risico.

3.) Het is attent geweest van de vrouw om een luchtdicht tuutje te maken. Dat wijst erop dat ze goed op de hoogte is van juist condoomgebruik en een strikt safesex management nastreeft. Met (het maken van) het tuutje zal niets fout gegaan zijn. Juist als daar een scheurtje zou ontstaan, scheurt het condoom verder wat je geheit zou merken (tot soms bijna “aan flarden.”)

4.) Gaatjes worden bijna altijd scheuren en gaatjes geven geen schrale plekjes.

Dan zou de pik van iemand die zonder condoom neukkt, helemaal schraal worden na afloop… Nope. Andere oorzaak, geen “geheim” gaatje in het condoom.

5.) Dat kan als het condoom is gaan flodderen om een pik die tijdens de daad slap (en daardoor ook dunner) is geworden EN daardoor ook een heel stuk is afgegeleden EN de vrouw voldoende nat is.

DANNOG is risico voor hiv-infectie veeel en veeel kleiner dan zonder condoom.

6.) Latex of poly-urethaan condooms (ALLE condooms met CE keurmerk zijn van latex of P-U) laten geen hiv-virussen door! Latex condoom kunnen dan soms wel poreus worden (en sneller scheuren) als ze met veel vettige/ olieachtige substantie in aanraking komen. Daarom nooit olieën of vetten als glijmiddel gebruiken.

Stay well with safe-sex. Bezorgdheid is dan niet nodig. :-)

Groeten

John.