Pfeiffer

• Anoniem

Hallo John,

Een tijdje geleden had ik allerlei symptomen van een hiv infectie : heel erg moe, grieperig, lymfeklieren opgezet en keel, lies en oksel. Ik had onveilig seksueel contact gehad dus ik liet me testen op hiv, maar ook op Pfeiffer.

Volgens de arts was hiv negatief maar pfeiffer positief. Nou lijken de symptomen van deze twee ziekten beste wel op elkaar. Zouden de testresultaten dan ook gemakkelijk gewisseld of door elkaar gehaald kunnen zijn ?

Ik heb namelijk ook gewichtsverlies en ben zo bang dat ik tòch hiv heb i.p.v. pfeiffer omdat ik maar een paar weken echt moe ben geweest. Zou me graag opnieuw laten testen, of ga ik dan te ver en moet ik uitgaan van de betrouwbaarheid van het lab ?

• John.

Hoi Anoniem.

Klachten van een primaire hiv-infectie kunnen inderdaad lijken op pfeiffer, MAAR een test kan deze twee verschillende virale aandoeningen prima onderscheiden.

Dat testresultaten verwisseld zouden zijn lijkt mij extreem onwaarschijnlijk.

Je vertelt niet in deze posting HOELANG de hiv-test gedaan is NA het risico contact. Indien 12 weken of langer nadien, je zult zeker geen hiv-infectie hebben met een neg. test.

Indien langer dan 6 weken nadien, je zult flink waarschijnlijk geen hiv-infectie hebben met een neg. test.

Pfeiffer: Ebstein Barr virus kan een ziektepatroon geven die per persoon in duur en ernst sterk kan verschillen. Bijna standaard zijn vermoeidheid en opgezette lymfeknopen aanwezig. Maar de vermoeidheid kan mild zijn of zeer zwaar, en kan korter duren of zeer lang. Bij de meeste mensen toch wel enkele weken minimaal. Restverschijnselen kunnen een halfjaar later nog aanwezig zijn (sneller als anders moe worden.)

De klachten die je beschrijft zijn niet vreemd voor pfeiffer.

Ik zie geen reden te twijfelen aan de testuitslag voor pfeiffer.

Als de hiv-test 3 weken of later is gedaan NADAT de klachten zijn begonnen, onverschillig of de klachten nog wel of niet meer aanwezig waren, EN de hiv-test is korter dan 12 weken gedaan na dato risico, mag je er in iedergeval vanuit gaan dat je klachten geen link hebben met hiv-infectie.

Bottomline: Rockharde uitsluiting hiv-infectie bij neg. hiv-test 12 weken of later na dato risico.

Groeten John.

• Randy

Dag John,

Moet men dan Pfeiffer ook niet bij de lijst van soorten SOA toevoegen ?

Verdwijnt deze ziekte vanzelf of blijft men daar mee lopen en zo ja, welke gevolgen heeft dit en wat voor gebreken ondergaat men ?

Dank u voor u antwoord.

Groetjes,

Randy

• Edwin

Pfeiffer is geen SOA omdat je het ook middels niet sexueel verkeer kunt overdragen.

Om die reden is HIV ook geen SOA.

• Randy

Dank u,

Maar heeft u ook een antwoord op mijn volgende vraag uit mijn vorig bericht, nl. of Pfeiffer geneest of te genezen is ? En of men hierdoor gebreken ondergaat enz…

Dank u,

Groetjes,

Randy

• ikke1984

pfeiffer geneest vanzelf maar het ligt eraan in welke mate je het hebt zoals al is gezegt het kan lang duren maar ook kort.

of je gebreken ondergaat dat is bij ieder persoon verschillend.

ik heb vorig jaar ook pfeiffer gehad en het duurde een half jaar maar ik kan het soms nog wel vernemen ben eerder moe als voor de tijd, maar zoals ik al zei het is bij iedereen verschillend.

groetjes

mij