dringend

• sperma

Hoi John kan je op mijn onderwerp hieronder aub en antwoord en een beetje uitleg geven (ik smeek het u).Ik weet dat ik mij wat aanstel door misschien domme vragen te stellen maar voorlopig is dit hier mijn enige kans op wat uitleg daar iker tegen niemand anders durf van te spreken.Heb een ganse nacht niet geslapen.Zie ik spoken en moet ik alles uit mijn hoofd zetten of moet ik 12 weken wachten en me testen.Dit overleef ik niet.Ik heb nog nooit iets anders van risico gedaan en nu dit.Ik heb er nooit bij stilgestaan dat dit mij kon overkomen.Het doet mij wel deugd hier wat te kunnen neerschrijven.Zelf zoek ik niks meer op het internet want alles spreekt elkar ook wat tegen.De een zegt dat hiv binnen de minuut afsterft in de buitenlucht de andere zegt dat het enkele minuten duurt .Ik weet het allemaal niet meer.Er zijn er zelf sdie zeggen dat je zo niks kan krijgen er zijn er die zeggen dat dit wel een risico is omdat sperma in aanraking met penis altijd risico is.Ik denk dat jij er veel van afweet en de mensen een eerlijk antwoord geeft.Ik zie hier dat dit allemaal al veel meer is dan een antwoordje geven het is echt de mensen helpen dat je doet.John hopelijk kan je mij helpen en hopelijk kan je nog vele mensen helpen.

mvg Een ongeruste papa.

• John.

Hoi.

Behalve de zeer grote waarschijnlijkheid dat je niet met andermans sperma in aanraking bent geweest (anders zou je het waarschijnlijk ook gemerkt hebben als je in een klodder of natte veeg “grijpt”) is er geen reeel risico zelfs al zou je wel een natte veeg van andermans sperma aan je vingers/ handen hebben gehad.

Hoewel hiv in sperma van een hiv-geinfecteerd persoon nog minuten lang virulent (besmettelijk) kan zijn in VEEL sperma buiten het lichaam, is het al zeker wel verzwakt. Maar om buiten penetratie om geinfecteerd te kunnen worden zou je VEEL sperma krachtig in je slijmvliezen moeten WRIJVEN. Alleen in een scenario waarbij iemand zichzelf aftrekt met sperma van een ander (daarbij zijn eikkel insopt met veel sperma van een ander) is er een minimaal risico voor hiv-infectie. Dat DAN pas groter wordt als er onsteking of verwonding aanwezig is of door ruige masturbatie letsel optreedt.

Aan ALLE hierna volgende voorwaarden moet worden voldaan eer je van een risicootje kunt spreken:

- Aanmerkelijke hoeveelheid sperma van een ander aan de vingers/ handen (geen vochtig plekje, maar duidelijk nat van VEEL sperma.)

- Dat sperma moet hiv-virussen bevatten.

- Dat sperma moet binnen enkele minuten in contact komen met slijmvliezen.

- Dat contact moet meer zijn dan een lichte aanraking, er moet sprake zijn van duidelijke druk/ wrijving.

- Pas dan, als er daardoor ook minuscule wondjes ontstaan/ microtears of leasies al aanwezig waren, is er een reeel, maar klein, risico voor hiv-infectie.

Het is EXTREEM onwaarschijnlijk dat ALLE genoemde factoren hebben meegespeeld in jouw situatie, daarom mag je er vanuit gaan dat je geeen risico hebt gelopen.

Feel better. :-)

Hiv is NOT your problem.

Groeten John.