dringend!

• anomiem

ik heb 7 wkn geleden beschermde seks gehad. 4 wkn erna had ik opeens, zonder enige aanleiding, enorme spierpijn in mijn bovenarmen. later opeenvolgend ook in mijn billen en bovenbenen. deze verschijnselen waren na een week verdwenen. ook heb ik, nog steeds, af en toe diarree en een beetje keelpijn. kan dit op 1 of andere manier gerelateerd zijn aan een recente hiv infectie? condoom niet goed (omgebleven) of toen hij eventjes onbeschermd tegen mijn vagina aanzat (voorvocht?)? verder geen echte klachten gehad.

geef alsjeblieft een antwoord, want ik zit hier enorm mee.

• John.

Hoi anoniem.

Je klachten kunnen legio oorzaken hebben.

Omdat je beschermde sex hebt gehad, is de mogelijkheid van hiv-infectie niet reeel.

Groeten John.

• anomiem

en voorvocht? hoe virulent is het en, hoelang blijft het virulent buiten het lichaam?

• anomiem

aangezien hij wel voor luttele seconden tegen (misschien iets in) m'n vagina gezeten heeft.

• John.

Hoi anoniem.

Voorvocht bij een hiv-geinfecteerde man is door de bank genomen veel minder virulent dan sperma bij gelijke volume.

Grofweg kan men stellen bij een hiv-geinfecteerde man zonder anti-retrovirale hiv-remmende therapie:

In zijn lymfeklieren (lymfatisch vocht) is concentratie hiv het hoogst: 50 - 200 X zoveel als in zijn bloed.

In zijn sperma is de concentratie hiv 2 - 50 X lager dan in zijn bloed.

In zijn voorvocht is de concentratie hiv 10 - 100 X lager dan in zijn sperma.

In zijn speeksel en urine en zweet is concentratie hiv 10 000 - 10 000 000 X lager dan in zijn sperma.

Als een man een ontsteking (soa) in zijn uro-genitale traject heeft (van nieren tot aan uiteinde pisbuis) dan kunnen gemobiliseerde- en geactiveerde immuuncellen de hoeveelheid hiv enorm vergroten. Hiv- geinfeceerde afweercellen en losse hiv-virussen kunnen dan meereizen met sperma en voorvocht en deze lichaamsvloeistoffen veel meer virulent maken.

Zo is uit onderzoek gebleken dat het sperma van een hiv-geinfecteerde man 3 - 50 X zoveel hiv bevat als die man ook een gonorroe infectie heeft in zijn pisbuis.

Ook andere soa zorgen voor veel meer toemame van hiv en daardoor verhoogde besmettelijkheid bij ONveilige sex.

Groeten John.

• anomiem

dus, reeele kans op besmetting, bij voorval zoals hierboven beschreven?

• John.

Hoi anoniem.

Als er sprake is geweest van penetratie, dus in de vagina, is er enig risico (anders niet.)

Gezien de verdere omstandigheden (mogelijk zeer kort contact en eenmalig) is kans voor hiv-infectie uiterst minimaal.

Groeten John.

• anomiem

dank je. is dat acuut retro-viraal syndroom kort, maar krachtig of sluimert dat een beetje gedurende lange tijd?

• John.

Hoi anoniem.

Ieders immuunsysteem zal met verschillende heftigheid reageren op een nieuwe hiv-infectie. Dat heeft mogelijk ook te maken met de strain van hiv zelf (en andere factoren.)

Een ars typerend ziektebeeld kan afwezig blijven of zo mild zijn dat het niet wordt opgemerkt en kan ook zeer heftig zijn (men is een week of paar weken lang hondsziek.)

Zie ook: http://www.loket.net/aidsvragen/type.asp?iType=22

Groeten John.