Beste john,
een tijdje terug heb ik al een vraag gesteld over het risico op hiv besmetting in de douche. ik kreeg toen een duidelijk en gerustellend antwoord terug. ik besef inmiddels dat ik hulp moet zoeken omdat ik overdreven bang ben om hiv op te lopen, maar ik zou toch nog graag antwoord krijgen op het volgende: ik ben pas op vakantie geweest in turkije, en toen ben ik wezen duiken. savonds raakte ik echter in paniek, omdat ik ineens bedacht dat ik voordat ik ging duiken het mondstuk zo in mijn mond had gedaan, dat moest van de instructeur,- en dan pas het water ýn springen. vond het ineens een heel vies idee dat andere mensen misschien voor mij ook ermee gedoken hebben. kan het kwaad, denkt u? ik weet dat speeksel geen risico geeft voor hiv, maar stel iemand had een klein bloedend wondje in zijn mond en ik duik een tijdje daarna met dezelfde uitrusting, kan het dan kwaad?
alvast bedankt voor uw antwoord. heeft u misschien ook tips hoe ik ýn de toekomst aan onrealistische gedachten over hiv kan werken?
anoniempje